مشاور رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی: کیم جونگ اون زنده و سرِحال است

© REUTERS / Pyeongyang Press Corpsمشاور رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی: کیم جونگ اون زنده و سرِحال است
مشاور رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی: کیم جونگ اون زنده و سرِحال است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رئیس ‌جمهور کره‌ جنوبی اعلام کرد رهبر کره‌ شمالی زنده و سرِحال است و هیچ تحرک شک ‌برانگیزی تا حالا تشخیص داده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، "چونگ این مون" مشاور سیاست خارجی "مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز اظهار داشت: کیم جونگ اون زنده و سرحال است. او از تاریخ 13 آوریل (25 فروردین) در منطقه وُنسان بوده است. هیچ تحرک شک ‌برانگیزی تا حالا تشخیص داده نشده است.

برخی منابع دیگر در کره جنوبی که امروز یکشنبه با فاکس نیوز گفتگو کردند گفته ‌اند که کیم احتمالاً فوت نشده اما در حال گذران دوران دشوار نقاهت پس از جراحی است.

پرواز بالگردهای پیونگ یانگ و وحشت در کره شمالی - اسپوتنیک ایران
پرواز بالگردهای پیونگ یانگ و وحشت در کره شمالی

یک منبع هم تأکید کرد ادعاها و شایعاتی که اخیراً مطرح شده است هیچ ارزشی ندارد. منبع فوق افزود: شایعات در هم پیچیده شده و کمتر قابل اعتمادند. چشم‌انداز مرگ قریب الوقوع کیم، احتمالی دور از دسترس است. سناریوی محتمل ‌تر این است که کیم هنوز در دوره نقاهت به‌ سر می ‌برد.

چند روز قبل سه منبع آگاه به رویترز خبر دادند که چین تیمی شامل کارشناسان پزشکی را برای مشاوره درخصوص شرایط کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به این کشور اعزام کرده است.

سفر پزشکان و مقامات چینی به چین درحالی انجام شده که گزارشاتی درباره شرایط رهبر کره شمالی منتشر شده بود.

دیروز برخی منابع خبری از فوت کیم جونگ اون رهبر 36 ساله کره‌ شمالی و ورود یک تیم پزشکی چین به پیونگ ‌یانگ خبر داده بودند.

این در حالی است که مرکز تحقیقاتی ویژه تحقیق درباره کره شمالی که مقر آن واشنگتن است، پس از بررسی یک سری تصاویر ماهواره ‌ای گرفته‌ شده از محل اقامت رهبر کره شمالی گزارش داد که قطار ویژه کیم جونگ اون اخیراً وارد ایستگاه‌ راه‌آهن در نزدیکی یکی از محل‌ های اقامت وی شده است.

همچنین یک مجله ژاپنی ادعا کرد که رهبر کره شمالی پس از عمل جراحی که در ماه جاری میلادی به ‌روی قلب وی انجام شد، در وضعیت نباتی قرار گرفته است.

هفته‌ نامه سوکان گندای روز جمعه گزارش داد که یک پزشک چینی کنار تیمی برای درمان رهبر کره شمالی به این کشور اعزام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала