آمریکا دامنه‌ سایت رسمی روزنامه ایران را مصادره و مسدود کرد

CC BY-SA 3.0 / AgnosticPreachersKid / Treasury Annexآمریکا دامنه‌ سایت رسمی روزنامه ایران را مصادره و مسدود کرد
آمریکا دامنه‌ سایت رسمی روزنامه ایران را مصادره و مسدود کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دامنه‌ سایت رسمی روزنامه ایران به مالکیت دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی درآمد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دامنه‌ سایت رسمی روزنامه ایران به آدرس iran-newspaper.com توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) مصادره و مسدود شد. در بخش مالک دامنه سایت روزنامه ایران که از هفته گذشته مسدود شده، نام OFAC Holding به ثبت رسیده است. 

در حال حاضر سایت روزنامه با آدرس irannewspaper.ir در دسترس است و پیگیری‌های حقوقی برای رفع انسداد و مصادره دامنه سایت در جریان است. دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی که اختصارا اوفک نامیده می شود یکی از ارگان‌های تحت نظر وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا است. این دفتر بر اساس اهداف و سیاست‌های خارجی ایالات متحده علیه دولت‌ها، سازمان‌ها و افراد غیر آمریکایی تحریم‌های اقتصادی و بازرگانی اعمال می‌کند. سایت iran-newspaper.com در سال 1376 به ثبت رسیده و آرشیو روزنامه در سال‌های 1380 به بعد در آن قابل دسترس است. 

اوفک پیشتر نیز به بهانه اختیارات ضدتروریسم خود علیه نهادهای قانونی مالی، اجرایی و رسانه‌ای ایران اقدام کرده بود که مسدود کردن سایت روزنامه ایران با 25 سال سابقه انتشار جزو آخرین اقدامات غیرقانونی این نهاد آمریکایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала