در زندان «گوانتاناموی امارات» چه خبر است؟

© Depositphotos.com / Cunaplusسلول زندان
سلول زندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمپین بین‌المللی برای آزادی در امارات، مقامات این کشور را به نگه داشتن پنج زندانی سیاسی در زندان بدنام «الرزین» متهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « القدس العربی»، کمپین بین‌المللی برای آزادی در امارات، مقامات این کشور را به نگه داشتن پنج زندانی سیاسی در زندان بدنام «الرزین» متهم کرده است.

چند زندانی سیاسی اماراتی علی‌رغم پایان دوره محکومیتشان در وضعیت نامناسبی در زندان بدنام «الرزین» معروف به «گوانتاناموی امارات» نگه داشته می شوند. پنج زندانی «عبدالله الهاجری»، «عمران الحارثی»، «محمود الحسینی»، «مصور الأحمدی» و «فهد الهاجری» باید ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۹ آزاد می‌شدند.

سخنگوی ارتش یمن: عمق عربستان و امارات را هدف قرار دادیم - اسپوتنیک ایران
سخنگوی ارتش یمن: عمق عربستان و امارات را هدف قرار دادیم

در گزارش کمپین آمده است: الهاجری نیز باید ماه گذشته میلادی آزاد می‌شد اما همچنان پشت میله‌های زندان است. این پنج زندانی سیاسی به أحمد الملا، فیصل الشوه، عثمان الشوه، عبد الواحد الشوه، عبد الله الحِلوی، سعید البریمی و خالد ربیعه اضافه می‌شوند که دوره محکومیتشان پایان یافته اما همچنان در زندان به سر می‌برند.

این کمپین در ادامه خواستار آزادی هرچه‌ سریع‌تر و بدون شرط تمامی زندانیان عقیدتی در بند شد و نسبت به ادامه بازداشت فعالان در سایه شیوع کرونا در گوانتاناموی امارات هشدار داد. افراد مذکور در زندان مورد شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

مقامات امارات در سال ۲۰۱۳ محاکمه گروهی را انجام دادند که در رسانه‌ها به ماجرای «امارات ۹۴» معروف است و طی آن ۹۴ شهروند اماراتی از جمله چند وکیل، دانشجو و استاد محاکمه و محکوم به توطئه علیه نظام حاکم در امارات به دلیل درخواست انجام اصلاحات سیاسی شدند. در این محاکمه ۶۹ تن از افراد مذکور به شکل غیرعادلانه‌ای محکوم شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала