آیا کرونا به مراتب زودتر ازهمه گیر شدن آن به آمریکا آورده شده است؟

© Photo / Public domain / CDC/ Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMدانشمندان: کرونا شاید از هشت سال پیش به انسان منتقل شده باشد
دانشمندان: کرونا شاید از هشت سال پیش به انسان منتقل شده باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"شواهد" حاکی از وجود ویروس کرونا در ایالات متحده در همان آغاز سال جاری میلادی در اولین هفته ژانویه ، هنگامی که نمایشگاه جهانی مشهور Consumer Electronics Show (CES) در لاس وگاس برگزار شد ، مطرح گردیده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه  Armreports ، اولین شاهد مربوط به مایکل وبر کارمند آمریکایی ارشد شرکت فرانسوی Engie بوده است . او در رابطه با شغل خود بین تگزاس و فرانسه پرواز زیادی کرده  و اخیراً پزشک وی تأیید کرد که در آزمایش خون وی آنتی بادی ویروس کرونا (SARS-CoV-2) وجود دارد. او آخرین بار در نیمه اول ژانویه بیمار شد که از نمایشگاه  CES  بازگشته بود . او و همکارانش و همچنین ده ها تن ، اگر صدها نفر نباشند ، علائم سرماخوردگی را احساس می کردند. در آن زمان هیچ کس از ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا نمی ترسید (فقط چند مورد ثبت شده بود)  و به این دلیل هیچ کس به این واقعه اهمیتی نداد و فکر می کردند خوب ، آنها بیمار شدند که شدند . این اتفاق  برای هرکسی می تواند بیفتد.

مصونیت تقریباً سه میلیون نفر در نیویورک دربرابر کرونا  پس از ابتلا به این بیماری  - اسپوتنیک ایران
مصونیت تقریباً سه میلیون نفر در نیویورک دربرابر کرونا پس از ابتلا به این بیماری

مؤسسات پزشکی آمریكا خیلی زودتر از همه گیر شدن بیماری کووید ـ 19 در اواسط ماه مارس و حتی زودتر از اولین مورد تأیید شده ابتلا به آن در ایالات متحده در 20 ژانویه ، علائم گسترده ای از حضور گسترده این بیماری را در ایالات متحده مشاهده می كردند. هنوز مشخص نیست که از این اطلاعات چه نتیجه گیری می توان نتیجه گرفت ، اما این گمانه زنی صورت می گیرد که نمایشگاه ا فناوری ها و وسایل الکترونیکی در لاس وگاس یکی از مرا کزهای اصلی انتشار بیماری کرونا بوده  است. بیش از 150 هزار نفر از جمله در حدود صد مهمان از ووهان این نمایشگاه شرکت داشتند و این درزمانی بود که شیوع این بیماری همه گیر در این شهر چین شدت پیدا کرده بود.

پزشکان اداره  بهداشت شهرستان سانتا کلارا خاطرنشان می کنند که با تجزیه و تحلیل بسیاری از موارد بیماری یا حتی مرگ مردم در ابتدای سال  به صورت غیرمستقیم یا بالینی ، ابتلا به کرونا  را تشخیص می دهند. تاکنون هیچ مدرکی برای این امر وجود ندارد و  هنوز آزمایش های مجدد و بیشتری  لازم است اما  ممکن است بزودی آمار مربوطه حداقل برای ایالت کالیفرنیا به طرز چشمگیری تغییر کند. واقعیت این است که در ابتدا (در ژانویه و فوریه) فقط گروه محدودی از بیماران از جمله کسانی که از خارج از کشور آمده بودند ب و علائم خاصی را نشان می دادند، تست کرونا می دادند اما  حالا که کرونا در امریکا همه گیر شده، معلوم می شود که حتی در آن زمان لازم بود که تست های گسترده ای انجام شود.

بریتانیا - اسپوتنیک ایران
آزمایش واکسن ضد کرونا در اروپا

ازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. تا کنون بر طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت در سراسر جهان بیش از 2 و نیم میلیون نفر به «کووید -19» مبتلا شده‌اند و بیش از 175 هزار نفر بر اثر ابتلا به «کووید -19» جان خود را ازدست داده‌اند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала