قانل ویروس کرونا معرفی شد

© Photo / IRNAقانل ویروس کرونا معرفی شد
قانل ویروس کرونا معرفی شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان سازمان امنیت ملی آمریکا دریافتند که نور خورشید نوع جدید ویروس کرونا را به سرعت نابود می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مشاور فنی سازمان امنیت ملی آمریکا گفته است  محققان دولتی دریافتند پرتوهای ماوراء‌بنفش موجود در نور خورشید توانایی از بین بردن ویروس کرونا را دارد و این امر امید به کاهش شیوع این بیماری را در فصل تابستان افزایش می‌دهد.

به گفته او: «مهمترین مشاهدات این متخصصان حاکی از آن است که نور خورشید موجب نابودی ویروس کرونا در سطوح و هوا می‌شود. دما و رطوبت بالا نیز اثر مشابهی بر ویروس دارند و ادامه حیات آن را با دشواری مواجه می‌کنند.»

بریتانیا - اسپوتنیک ایران
آزمایش واکسن ضد کرونا در اروپا

بخش عمده این تحقیقات در مرکز ملی تجزیه و تحلیل دفاع زیستی و اقدامات متقابل آمریکا واقع در مریلند انجام گرفته است. بر اساس این تحقیقات نیمه‌عمر ویروس (یعنی مدت زمان لازم برای کاهش تعداد ویروس‌ها به میزان نصف تعداد اولیه) در دمای ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد و رطوبت ۲۰ درصد در سطوح غیرمتخلخل مانند دستگیره در و فولاد ضدزنگ، معادل ۱۸ ساعت است؛ اما با افزایش رطوبت تا ۸۰ درصد، نیمه عمر آن به ۶ ساعت کاهش می‌یابد و با اضافه شدن نور خورشید به معادله، این زمان به ۲ ساعت تقلیل می‌یابد.  همچنین نیمه عمر ویروس به شکل معلق در هوا در دمای ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد و رطوبت ۲۰ درصد، حدود یک ساعت است که با تابش پرتوهای نور خورشید این زمان به ۱.۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

بر اساس این نتایج، در شرایط مشابه آنچه در تابستان ایجاد می‌شود، شدت انتقال این ویروس کاهش خواهد یافت.

پلاسما تراپی راهی برای درمان کرونا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پلاسما تراپی راهی برای درمان کرونا

البته در حال حاضر این تحقیقات برای بازبینی متخصصان منتشر نشده و به همین علت اظهار نظر تخصصی در مورد متودولوژی و یافته‌های این تحقیقات دشوار است.

از مدت‌ها قبل مشخص شده که نور ماوراء‌بنفش موجب نابودی مواد ژنتیکی و قابلیت تولید مثل ویروس شده و دارای اثر ضدعفونی کنندگی است. اما سوال اصلی اینجاست که شدت و طول موج پرتوهای ماوراء‌بنفش مورد استفاده در آزمایشات چه میزان بوده و آیا این مقادیر با ویژگی‌های نور خورشید در تابستان تا چه حد منطبق است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. تا کنون بر طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت در سراسر جهان بیش از 2 و نیم میلیون نفر به «کووید -19» مبتلا شده‌اند و بیش از 175 هزار نفر بر اثر ابتلا به «کووید -19» جان خود را ازدست داده‌اند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала