همکاری روسیه و چین در تحقیقات درباره کووید ـ 19

© AFP 2023 / Nicolas Asfouriهمکاری روسیه و چین در تحقیقات درباره کووید
همکاری روسیه و چین در تحقیقات درباره کووید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت علوم و فناوری چین اعلام کرد پکن از همان ابتدای شیوع نوع جدید ویروس کرونا ( COVID-19) در زمینه پیشگیری از این بیماری و همکاری تحقیقاتی و علمی با روسیه در ارتباط نزدیک بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، در این وزارتخانه خاطرنشان کردند: " وزارت علوم و فناوری چین ازهمان  ابتدای همه گیر شدن بیماری کرونا ویروس ، ارتباط نزدیکی با بخش های ذیربط روسیه داشته و طرفین در مورد پیشگیری از بیماری همه گیر و همکاری های تحقیقاتی تبادل نظر می کنند. در ماه فوریه ، وزارت علوم و فناوری چین از گروهی از اپیدمیولوژیست روسی دعوت کرد و طرفین در مورد موضوعات تخصصی در مورد تشخیص ، معالجه و معالجه و اقدامات پیشگیرانه بحث و گفتگو کردند. "

این وزارتخانه خاطرنشان كرد كه پس از عزیمت ، طرف روسی نامه تشكر و قدردانی را ارسال كرد ، و همچنین برای شروع همکاری تحقیقاتی با طرف چینی در مورد کووید ـ 19 ابراز تمایل نمود.

مصونیت تقریباً سه میلیون نفر در نیویورک دربرابر کرونا  پس از ابتلا به این بیماری  - اسپوتنیک ایران
مصونیت تقریباً سه میلیون نفر در نیویورک دربرابر کرونا پس از ابتلا به این بیماری

وزارت علوم و فناوری چین اضافه كرد: "طرفین افراد مسئول را برای پشتیبانی از ارتباطات و پیشبرد مسائل مربوط به همکاری های بعدی تعیین كردند."

این وزارتخانه همچنین تأکید کرده است که همکاری های بین المللی ضد اپیدمیولوژیک را با همه طرفها از جمله روسیه تقویت می کند ، تجربه خود را در زمینه پیشگیری و معالجه به اشتراک می گذارد تا به طور مشترک به تهدیدات و چالش های مشترک   واکنش نشان داده شده و از امنیت بین المللی در زمینه بهداشت دفاع شود.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. تا کنون بر طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت در سراسر جهان بیش از 2 و نیم میلیون نفر به «کووید -19» مبتلا شده‌اند و بیش از 175 هزار نفر بر اثر ابتلا به «کووید -19» جان خود را ازدست داده‌اند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала