چرا بن لادن قصد کشتن اوباما را داشت؟

© AP Photo / Sputnik/AP Photoبن لادن
بن لادن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اوسامه بن لادن رهبر سابق سازمان ترویستی «القاعده» قصد داشت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا را ترور کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی میل»، اوسامه بن لادن رهبر سابق سازمان ترویستی «القاعده» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) قصد داشت با دادن « سکان ریاست جمهوری » به دست بایدن، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا را ترور کند.

در اسناد نشریه نامبرده آمده است که گویا بن لادن قصد داشت هواپیمای حامل اوباما را بزند. بر اساس اسناد محرمانه، جو بایدن باید به جای اوباما رئیس جمهور می شد. با ریاست جمهوری بایدن، کشور دچار بحران می شد که بن لادن همانا خواهان بروز چنین چیزی بود.

بن لادن به یکی از معاونان خود نوشت:« به این دلیل به آنها توجه می شود که اوباما رهبر کافران است و ترور او، باعث روی کار آمدن بایدن خواهد شد. بایدن اصلا برای این سمت آماده نیست و آمریکا را دچار بحران خواهد کرد.  آنچه به پترائوس مربوط می شود، او قهرمان روز است و ترور او باعث تغییر مسیر جنگ ( در افغانستان) خواهد شد».

گفته شده که طرح های مربوط به این ترور در میان کاغذهایی در ساختمان محل سکونت بن لادن در ابیت آباد پاکستان پیدا شده است. براساس گزارش رسانه های آمریکایی، بن لادن از دستیارانش خواسته بود تا حمله به هواپیمای حامل آقای اوباما و ژنرال دیوید پترائوس را طرح ریزی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала