چه کشورهایی از کرونا‌ویروس پاک هستند

© Sputnik / Amir Isaev /  مراجعه به بانک تصاویر چه کشورهایی از کرونا‌ویروس پاک هستند
چه کشورهایی از کرونا‌ویروس پاک هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لیست کشورها و سرزمین هایی که موردی از ابتلا به کرونا‌ویروس در آنها گزارش نشده منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Daily Mail، بیش از 20 کشور و سرزمین با سکنه دائمی هنوز عاری از کرونا‌ویروس باقی مانده اند.

براساس آخرین اطلاعات، هیچ مورد عفونت در 15 کشور و 11 قلمرو پرجمعیت ثبت نشده است. لیست کشورهای امن شامل کومور، کریباتی، لسوتو ، جزایر مارشال، ایالات فدرال میکرونزی، نائورو، پالائو ، جزایر سلیمان، تاجیکستان، تونگا، ترکمنستان، تووالو، وانواتو و کره شمالی است.

همچنین سرزمین هایی که به طور مداوم جمعیتی در آن زندگی می کند شامل Pitcairn ، St. Helena ، Ascension و Tristan da Cunha  (بریتانیا)، ساموآ آمریکایی (ایالات متحده آمریکا)، جزایر والیس و Futuna (فرانسه)، Svalbard  (نروژ)، جزیره کریسمس و نورفولک، جزایر کوکوس (استرالیا)، Niue ، Tokelau، جزایر کوک (نیوزیلند).

برای بعضی از آنها، دور بودن آنها از دیگر نقاط جهان نقش مهمی بازی کرده است. به عنوان مثال، کومور، واقع در ساحل شرقی آفریقا یا تووالو در اقیانوس آرام.

کشورها و قلمروهای دیگر برای جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس اقدامات سریع و قاطعی انجام داده اند. به عنوان مثال، تونگا مرزهای خود را به روی گردشگران بست، وضعیت اضطراری اعلام کرد و حکومت نظامی اعلام کرد.

در عین حال، نمی توان این گزینه را نادیده گرفت که بعضی از كشورها ممكن است موارد عفونت را گزارش ندهند - به ویژه آنهایی  كه در مجاورت كشورهایی هستند كه درگیر شیوع بیماری هستند. به عنوان مثال، کره شمالی همچنان پافشاری می کند که COVID-19 روی ساکنان آن تأثیری نداشته است، با وجود این که بیش از 10 هزار مورد عفونت در کره جنوبی قبلاً تأیید شده است. و تاجیکستان با چین هم مرز است که اولین مرکز گسترش ویروس در جهان شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала