واکنش اسرائیل به پرتاب ماهواره نظامی ایران

© Photo / IRNAواکنش اسرائیل به پرتاب ماهواره نظامی ایران
واکنش اسرائیل به پرتاب ماهواره نظامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه اسرائیل پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران را محكوم كرده و خواستار تحریم های جدید علیه این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اسرائیل روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام داشت: اسرائیل پرتاب ماهواره نظامی ایران را به شدت محكوم می‌كند و از جامعه جهانی می خواهد كه تحریم های بیشتری را علیه تهران برای هشدار در خصوص "چنین اقدامات تحریک آمیز و خطرناكی" اعمال كند.

واکنش پمپئو به پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش پمپئو به پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران

وزارت امور خارجه اسرائیل خاطرنشان كرد: "اسرائیل تلاش برای راه اندازی ماهواره نظامی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران - سازمانی که ایالات متحده به عنوان سازمان تروریستی به رسمیت شناخته است - را محکوم می‌کند." بنا به عقیده این وزارتخانه  این پرتاب "پوششی برای پیشرفت بیشتر فناوریهای موشکی پیشرفته در ایران" و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اسرائیل از جامعه جهانی می خواهد كه این پرتاب را محكوم كرده و تحریم های بیشتری را علیه رژیم ایران اعمال كند تا از ادامه یافتن این اقدامات نادرست و خطرناک جلوگیری كند.

لازم به ذکر است که ماهواره نور به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی ایران صبح امروز از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала