سیاه شدن پوست دو پزشک مبتلا به کرونا+عکس

© REUTERS / Aly Songسیاه شدن پوست دو پزشک مبتلا به کرونا+عکس
سیاه شدن پوست دو پزشک مبتلا به کرونا+عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو پزشکی که در بیمارستانی در ووهان به درمان بیماران مبتلا به کرونا می‌پرداختند پس از ابتلا به این ویروس و در پروسه درمان سیاه شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی‌میل، "یی‌فان"( Yi Fan) و "هو وایفنگ"( Hu Weifeng) که هر دو 42 سال دارند، زمانی‌که در ماه ژانویه سال جاری در بیمارستانی در ووهان به درمان بیماران مبتلا به "کووید-19" می‌پرداختند، خود به این بیماری مبتلا شدند و پس از ابتلا به "کووید-19" تقریبا تا آستانه مرگ پیش رفتند.

"لی شاشنگ"(Li Shusheng) یک متخصص ارولوژی و از پزشکان معالج آنها معتقد است که هر دوی این پزشکان در نتیجه مصرف داروهایی که در ابتدای درمان خود دریافت کرده بودند، در پوست خود دچار تیرگی شدند. من انتظار دارم که رنگ پوست هر دوی این مردان به مرور زمان به حالت طبیعی بازگردد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от مادموزل (@madmouzella)

همچنین به گزارش پایگاه خبری "جی نیوز" و بنا به گفته بیمارستان "دوستی چین و ژاپن"(China-Japan Friendship) مصرف داروی "پلی میکسین بی" (polymyxin B)که نوعی آنتی بیوتیک است و دیگر داروها که در ابتدای درمان برای این دو نفر تجویز شد، باعث تیرگی پوست آنها شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от مادموزل (@madmouzella)

مصرف مداوم این دارو، علاوه بر صدمه به کلیه‌ها و دیگر اندام‌های بدن باعث رنگی شدن و تجمع رنگدانه‌ها در سر، صورت، گردن و اندام‌های تحتانی می‌شود که پس از توقف مصرف دارو، رنگ پوست به حالت طبیعی بازمی‌گردد. در ادامه روند بهبود این پزشکان، عصر دیروز "یی‌فان" گفت که وضعیت تنفسی وی در حال حاضر یکنواخت بوده و در حال گذراندن مراحل توانبخشی و روان درمانی است و وضعیت رنگ پوست او تقریبا به رنگ عادی بازگشته است.
تصویر تازه ای که روز 20 آوریل(اول اردیبهشت) از دکتر یی فان منتشر شده نشان می‌دهد که رنگ پوست وی در حال بازگشت به حالت عادی است.

این در حالیست که پزشک معالج این دو پزشک بیمار می‌گوید که رنگ غیرمعمول پوست آن‌ها در اثر عدم تعادل هورمونی پس از ویروسی شدن کبد ایجاد شده است.

آسیب به کبد در بیماران کرونایی در افرادی اتفاق می‌افتد که وضعیت ابتلای آن‌ها بسیار شدید است. اما آسیب‌های کبدی در موارد خفیف معمولا بدون درمان خاصی به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала