هشدار پژوهشگران چین در باره گونه‌های تهاجمی کروناویروس

© REUTERS / NIAID-IRF ویروس کرونا
 ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاتوژن بیماری «کووید -19» وابسته به نوع ویروس می تواند متفاوت باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه«MedRxiv»، پژوهشگران چینی مشخص کردند که پاتوژن بیماری «کووید -19» وابسته به نوع ویروس محرک آن، می تواند متفاوت باشد.

محققان در پژوهش‌های خود، گونه‌های تغییر یافته کروناویروس از 11 مورد ابتلا به «کووید -19» از خانجو را بررسی  کردند تا ببینند تا چه حد سریع گونه‌های مختلف ویروس در سلول انسان نفوذ کرده و آن را نابود می‌کند.

مشخص شد که مهاجم‌ترین گونه در بیماران چینی مشابه گونه های گسترش یافته در ایتالیا و اسپانیاست و گونه‌ها غیرفعال‌تر شبیه گونه‌هایی است که در آمریکا و به ویژه در ایالت واشنگتن شیوع پیدا کرده است.

دانشمندان روسی 6 دارو علیه کروناویروس تهیه کردند - اسپوتنیک ایران
دانشمندان روسی 6 دارو علیه کروناویروس تهیه کردند

پژوهشگران چینی قبل از دیگران این نکته را به اثبات رساندند که تغییر کروناویروس می تواند به تغییر پاتوژن بیماری فراروید. این بدان معنا نیست که گونه ضعیف‌تر ویروس، مرگ و میر کمتری به همراه خواهد داشت.

تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان، تا صبح 21 ماه آوریل (سه‌شنبه) از مرز دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۱۷۰ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران که دیروز در رده نهم قرار گرفته بود، امروز بالاتر از چین، در رده هشتم این فهرست قرار دارد.

در آمریکا تعداد 787هزار و 300 نفر، اسپانیا با تعداد بیش از 200 هزار  و ایتالیا با تعداد بیش از 181 هزار نفر و فرانسه بیش از 156 هزار نفر، آلمان 147 هزار نفر و بریتانیا با نزدیک به 126 هزار نفر در صدر فهرست کشورهای مبتلا به کروناویروس قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала