وضعیت در رابطه با کروناویروس وخیم‌تر می شود

© REUTERS / Denis Balibouseدکتر تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت
دکتر تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت وخامت جدی اوضاع مرتبط با «کووید -19» را پیش‌بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «پولیتیکو»، سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرد که وضعیت جهانی در رابطه با کروناویروس وخیم‌تر خواهد شد. از اینرو نباید قرنطینه برداشته شود.

ریاست سازمان جهانی بهداشت در این خصوص گفت:«باور کنید که اوضاع بدتری در انتظار ماست. بیایید با کمک یکدیگر مانع از بروز این تراژدی بشویم».

ریاست سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان نمود که بشریت هنوز می تواند از بروز بحرانی جدی‌تر جلوگیری کند که این بیماری همه‌گیر ببار خواهد آورد. اما عدم اطلاعات کافی در باره این ویروس وضع را بدتر می‌کند.

گزارش وزارت بهداشت روسیه در مورد داروی چینی درمان کرونا - اسپوتنیک ایران
گزارش وزارت بهداشت روسیه در مورد داروی چینی درمان کرونا

شایان ذکر است که اقدامات قرنطینه‌ای در بعضی از کشورهای اروپایی، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و اتریش ضعیف‌تر شده‌اند. تصمیم تضعیف تدریجی روند قرنطینه از سوی سازمان جهانی بهداشت مورد انتقاد قرار گرفته است.

تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان، تا صبح 21 ماه آوریل (سه‌شنبه) از مرز دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از ۱۷۰ هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران که دیروز در رده نهم قرار گرفته بود، امروز بالاتر از چین، در رده هشتم این فهرست قرار دارد.

در آمریکا تعداد 787هزار و 300 نفر، اسپانیا با تعداد بیش از 200 هزار  و ایتالیا با تعداد بیش از 181 هزار نفر و فرانسه بیش از 156 هزار نفر، آلمان 147 هزار نفر و بریتانیا با نزدیک به 126 هزار نفر در صدر فهرست کشورهای مبتلا به کروناویروس قرار دارند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала