ساخت مدل رشد کروناویروس

CC0 / / دارو
دارو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان چینی تخریب هموگلوبین در خون بیمار کرونایی را ثبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ChemRxiv»، دانشمندان چینی تخریب هموگلوبین در خون بیمار کرونایی و روش احتمالی درمان «کووید -19» را ثبت کردند.

متخصصان به این نتیجه رسیدند که در اکثر بیماران مبتلا به «کووید -19»، کاهش شدید هموگلوبین مشاهده شده است. هموگلوبین، پروتئینی است که برای تبادل گاز در ریه‌ها ضروری است. ساخت مدل رشد بیماری نشان داد که هموگلوبین نه به ذرات ویروس حمله می‌کند، بلکه  پروتئین ویروسی را مورد حمله قرار می‌دهد. سلولهایی که مورد حمله واقع شده‌اند با التهاب نسبت به ویروس نفوذی واکنش نشان می دهند.

به گفته متخصصان، اگر مدل آنها نزدیک به واقعیت باشد، یکسری از داروها می تواند برای مقابله با این بیماری خطرناک موثر باشد. از جمله داروی ضد مالاریا می‌تواند از هموگلوبین در مقابل حملات پروتئین‌های ویروسی دفاع کند. اما استفاده از این نوع داروها هنوز بطورکامل به اثبات نرسیده است و تأثیر آن بر بیماران می تواند متفاوت باشد.

فرمان رییس جمهور روسیه درباره اتباع خارجی  - اسپوتنیک ایران
فرمان رییس جمهور روسیه درباره اتباع خارجی در پی شیوع کرونا

در روسیه از داروی کلروکین برای درمان کروناویروس استفاده می‌شود. علاوه بر داروهای ضد مالاریا، وزارت بهداشت و درمان روسیه توصیه کرد از داروهای هیدروکسی کلروکین، لپیناویر + ریتونوویر، آزیترومایسین (همراه با هیدروکسی کلروکین)، اینترفرون برای درمان بیماران مبتلا به «کووید -19» استفاده شود.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала