تعداد مبتلایان به کرونا در اسرائیل رو به افزایش است: آمار جدید

© AP Photo / Oded Baliltyتعداد مبتلایان به کرونا در اسرائیل رو به افزایش است: آمار جدید
تعداد مبتلایان به کرونا در اسرائیل رو به افزایش است: آمار جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در کشور یهودیان به 13 هزار نفر نزدیک شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  العالم، وزارت بهداشت اسرائیل از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داده و اعلام کرد که تعداد بیماران کرونایی در آنجا به ۱۲ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت اسرائیل همچنین اعلام کرد که تا به حال  ۱۵۱ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مرده‌اند.

لازم به ذکر است که افزایش روزانه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسرائیل اخیراً محسوس شده  است . مقامات این کشور پیش از این اعلام کرده بودند که تعداد زیادی از  مردم در آنجا به این ویروس مبتلا خواهند شد.

مسئول ایرانی‌ الاصل مقابله با کرونا در فرانسه هم به کرونا مبتلا شد  - اسپوتنیک ایران
مسئول ایرانی‌ الاصل مقابله با کرونا در فرانسه هم به کرونا مبتلا شد

تا 6 و 15 دقیقه بامداد امروز به وقت تهران تعداد قربانیان  کرونا در جهان  به 153.871 نفر رسید. از لحاظ تعداد قربانیان ایالات متحده  با بیش از 36.8 هزارفوتی  در جایگاه اول ، ایتالیا با 22.7 هزار فوتی در جایگاه دوم و اسپانیا با 19.6 هزار مورد فوتی در جایگاه سوم  در دنیا قرار دارد.

علاوه بر این ، وضعیت در فرانسه (18.6هزار نفر قربانی) و بریتانیا (14.5 هزارنفر قربانی ) دشوار است.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چندی پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی با لغو قرنطینه کامل خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود،آزاد  کردند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

براساس آخرین آمار  ، بیش از 32 هزار نفر در روسیه به بیماری کرونا ویروس مبتلا شده اند. طی 24 ساعت گذشته بیش از چهار هزار مورد ابتلا شناسایی شده که بیشتر آنها در مسکو بوده است . از ابتدای شیوع این بیماری همه گیر در روسیه  ، 2590 نفر  درمان شده و  294 بیمار مبتلا به کرونا ویروس جان باخته اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала