فاکس نیوز از ابتلای "بیمار اولیه" از آزمایشگاه ووهان مطلع شد

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر فاکس نیوز از ابتلای "بیمار اولیه" از آزمایشگاه ووهان مطلع شد
فاکس نیوز از ابتلای بیمار اولیه از آزمایشگاه ووهان مطلع شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فاکس نیوز: یک کارمند آزمایشگاه از طریق خفاش به کرونا ویروس مبتلا شد و سپس این بیماری در بین ساکنان محلی گسترش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، این شبکه در بیانیه ای با استناد به منابع اعلام کرد: کرونا ویروس "کووید-19" ابتلای اولیه بیمار که در آزمایشگاه موسسه ویروس شناسی در ووهان چین کار می کرد رخ داده است.

ادامه افزایش قربانیان کرونا در امریکا: جدیدترین آمار - اسپوتنیک ایران
ادامه افزایش قربانیان کرونا در امریکا: جدیدترین آمار

طبق گفتگوهای کانال تلویزیونی "با دیدن جزئیات اقدامات اولیه دولت چین و مدارک مربوطه"، یک کارمند آزمایشگاه از طریق خفاش به کرونا ویروس مبتلا شد و سپس این بیماری در بین ساکنان محلی گسترش یافت.

یک منبع فاکس نیوز چین را به "گرانترین عملیات مخفی سازی شواهد" در تاریخ متهم کرد.

گفته می شود آزمایشگاه، سلاح های بیولوژیکی ایجاد نکرده است، اما قرار بوده نتایج برجسته تحقیقات ویروس توسط دانشمندان چینی را نشان دهد. مقامات آمریكایی بارها چین را به پنهان كردن شیوع کرونا ویروس متهم كردند.

به ویژه، این در 15 آوریل توسط مارک اسپر رئیس پنتاگون اعلام شد، که در عین حال تأکید کرد که احتمالاً ویروس منشأ طبیعی دارد. به نوبه خود، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا خواستار شفافیت از پكن در زمینه اصلی بروز این بیماری همه گیر شد.

پیش از این، وزارت امور خارجه چین در پاسخ به ادعاهای پنهان کردن اطلاعات در مورد موضوع کرونا ویروس گفته بود که پکن از همان ابتدا موضع باز و مسئولانه ای در رابطه با انتشار داده های مربوط به اپیدمی عفونت کرونا ویروس داشته است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور استان هوبی مطلع کردند.

متخصصان دریافتند که عامل ایجاد کننده بیماری کرونا ویروس جدید است، که بعداً این بیماری رسماً "کووید-19" نامگذاری شد.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس از شیوع عفونت کرونا ویروس جدید "کووید-19" با بیماری همه گیر خبر داد. براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، بیش از 1.8 میلیون مورد عفونت در جهان ثبت شده است، بیش از 113 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала