نجات جان دو فرد مبتلا به کرونا با استفاده از روش درمان آزمایشی

© Sputnik / Vitaly Timkivنجات جان دو فرد مبتلا به کرونا با استفاده از روش درمان آزمایشی
نجات جان دو فرد مبتلا به کرونا با استفاده از روش درمان آزمایشی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روش درمان آزمایشی حمایت حیاتی برون‌پیکری، جان دو فرد آلوده به ویروس کرونا را در ایالات متحده آمریکا نجات داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، دو بیمار زیر 60 سال مبتلا به ویروس کرونا با تصمیم پزشکان به استفاده از روش درمان آزمایشی "اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری" از مرگ نجات یافتند.

 ویروس کرونا در روسیه  - اسپوتنیک ایران
داروی درمان کرونا چه زمانی ساخته خواهد شد؟

اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری تکنیکی است که برای فراهم ساختن حمایت قلبی و تنفسی خارج از بدن با هدف احیای قلبی-تنفسی فردی که سیستم گردش خون و تنفس وی نمی‌تواند اکسیژن کافی برای ادامه حیات را فراهم کند به کار می‌رود.

یکی از بیماران نجات یافته از ویروس کووید 19، رایان پادگت، پزشک 44 ساله اهل سیاتل بود که در بخش اورژانس برای بیماران کرونایی کار می‌کرد. دومین بیمار درمان شده انس ددیک، مرد 53 ساله اهل آریزونا بود. او تنها چند روز پس از پدیدار شدن اولین علائم جزئی، به بای‌پس قلبی ریوی نیاز پیدا کرده بود. هر دو بیمار پیش از آلودگی به ویروس کرونا از سلامت کامل برخوردار بودند.

پادگت و ددیک از نخستین بیمارانی هستند كه در سراسر جهان تحت آزمایش اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری برای درمان ویروس کرونا قرار گرفته اند. در مراقبتهای ویژه پزشکی، اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری یا حمایت حیاتی برون‌پیکری تکنیکی است که در آن یک دستگاه به جای قلب و ریه بیمار در خارج از بدن کار می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала