خانم هالر تجربه خود از اولین واکسن کرونا را بازگو کرد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر خانم هالر تجربه خود از اولین واکسن کرونا را بازگو کرد
خانم هالر تجربه خود از اولین واکسن کرونا را بازگو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بحران جهانی شیوع کرونا باعث شده است تا شرکت های دارویی برای ساختن واکسن موثر برای این بیماری تلاش های بسیاری انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک‌پست، خانم جنیفر هالر که یک مادر 44 ساله آمریکایی ساکن سیاتل و صاحب دو فرزند است و به عنوان اولین فرد سالم، داوطلب دریافت واکسن کروناویروس در آزمایش بالینی شد.

بیش از 1.7 میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند - اسپوتنیک ایران
بیش از 1.7 میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند

وی دریافت این واکسن را با واکسن معمولی "آنفلوآنزا" مقایسه کرد، ولی اذعان کرد داوطلب شدن برای این آزمایش با خطرهای بسیار زیادی همراه بوده است. با وجود اشتیاق هالر برای انجام این آزمایش، همسر، خانواده و بستگان و دوستانش از این موضوع ابراز نگرانی شدید کردند، چرا که وی برای تایید شدن برای دریافت واکسن، آزمایشات گوناگونی انجام داد. وی برای آرامش خانوده‌اش گفت که از این واکسن که "mRNA-1273" نام دارد، کروناویروس نخواهد گرفت؛ زیرا آزمایشات واکسن روی حیوان‌ها مثمر ثمر بوده است. ولی نگرانی خانواده اش ادامه داشت، چراکه این برای اولین بار بود که این واکسن روی انسان آزمایش می‌شد.

جنیفر هالر راجع به احساسش پس از دریافت واکسن هم اضافه کرد: یک روز پس از دریافت واکسن کمی تب کردم. روز دوم در بازویم که واکسن به آن تزریق شده بود، احساس درد شدید داشتم، ولی پس از آن همه چیز مانند دریافت واکسن آنفلوآنزا آسان بود.

قرار است "جنیفر هالر" و دیگر داوطلبان دریافت این واکسن، دوز دوم آن را هفته بعد دریافت کنند و تا بهار 2021 میلادی تحت نظر قرار بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала