سازمان بهداشت جهانی: ساخت واکسن کرونا یک سال طول می‌ کشد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان بهداشت جهانی: ساخت واکسن کرونا یک سال طول می‌ کشد
سازمان بهداشت جهانی: ساخت واکسن کرونا یک سال طول می‌ کشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام داشت، که ساخت واکسن "کووید-19" یک سال به طول خواهد انجامید.

به گزارش اسپوتنیک، مارگارت هریس سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام داشت، که واکسن ویروس همه‌ گیر "کووید-19" یک سال زمان خواهد برد.

انتقال بیمار مبتلا به وبا به بیمارستان آستراخان در سال ۱۹۷۰ - اسپوتنیک ایران
شوروی طاعون، وبا و آنفولانزا را چطور پشت سر گذاشت؟

هریس، بیان داشت: ما فکر می‌ کنیم که ساخت واکسن کرونا احتمالاً حداقل 12 ماه طول خواهد کشید.

وی توضیح داد كه ساخت واكسن مستلزم اثبات مفهومی و اثربخشی ایمنی برای بیماران است. وی توضیح داد: ما باید مطمئن شویم كه واكسن نه تنها اثرات منفی و عوارض جانبی، بلكه طولانی مدت داشته باشد؛ علاوه بر این، "مشخصات ایمنی" باید هم زمان بررسی شود و چندین مرحله برای مطالعه ایمنی در مورد واکسن ها انجام گیرد. دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد، که تعداد مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در سراسر جهان به یک میلیون و 919 هزار و 913 نفر رسیده است. این دانشگاه همچنین اعلام کرد تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان نیز به 119 هزار و 666 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از میان حدود دو میلیون نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 4 درصد آن‌ها یعنی 51 هزار و 764 نفر وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا با بیش از 560 هزار مبتلا و 22 هزار قربانی، با فاصله زیاد نسبت به دیگر مناطق، آسیب‌ دیده‌ ترین کشور جهان از ویروس کرونا به شمار می‌ رود. در همین حال شمار قربانیان در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ده هزار نفر گذشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала