کشف دارویی که مانع از تکثیر کروناویروس می شود

© AFP 2023 / Piero Cruciattiکرونا
کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان ژاپنی تأثیر داروی «اچ آی وی» بر کروناویروس را به ثبت رساندند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای bioRxiv، نتایج تحقیقات پزشکان ژاپنی در رابطه با تأثیر داروی بیماری ایدز بر کروناویروس منتشر شده است.

محققان تأثیر 9 داروی ضدویروسی را بر ذرات ویروس SARS-CoV-2آزمایش کردند. مشخص شد که یکی از آنها –نلفیناویر- که برای درمان «اچ آی و ی-1» مصرف می‌شود بر کروناویروس تأثیر قابل توجهی دارد و مانع از تکثیر ویروس حتی با استفاده از دُز کم می شود.

امتناع سوئد از مصرف داروهای آزمایش شده در آمریکا  و روسیه برای مقابله با کرونا  - اسپوتنیک ایران
امتناع سوئد از مصرف داروهای آزمایش شده در آمریکا و روسیه برای مقابله با کرونا

از اینرو توصیه می شود این دارو در لیست داروهای موثر برای درمان بیماری «کووید -19» گنجانده شود. به گفته محققان، داروی جدیدی که کارایی بالایی در درمان کروناویروس داشته باشد هنوز کشف نشده است، از اینرو باید تمام داروهای ضدویروسی  موثر تست شوند.

تاکنون 225 کشور جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شده‌اند و تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان، تا روز 12 آوریل از مرز یک میلیون و 780 هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان این ویروس نیز از 108 هزار نفر بیشتر شده است. در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان، آمریکا در رده اول و اسپانیا و ایتالیا در رده‌های دوم و سوم هستند و ایران هم که تا چند روز قبل در رده هفتم قرار داشت، هم‌اکنون در در رده هشتم قرار دارد.

مجموع بیماران کووید-19در کشور به 73303 نفر رسیده است تا روز 13 آوریل، در ایران 4585 نفر از بیماران، جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-19» از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала