شکست کرونا تا ماه ژوئیه واقعیت ندارد

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا ویروس
کرونا ویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان با تحقیق در باره ویروس جدید کرونا اعلام می کنند که این ویروس در آینده نزدیک جهانیان را راحت نخواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « South China Morning Post»، گروهی از محققان دانشگاه هنگ‌کنگ به این نتیجه رسیدند که ویروس «کووید -19» سه برابر خشن‌تر از ویروس های قبلی ذات‌الریه است.

بر طبق این نتایج طی 48 ساعت، ویروس کرونا 3,2 برابر شدیدتر از ویروس های قبلی به سلول‌ها حمله کرده است. واکنش ایمنی و التهابی کندتر بوده و پروتئین های سیگنالی سیستم ایمنی بدن عملا واکنشی نشان ندادند.

دکتر جاسپر چان یکی از شرکت‌کنندگان در این کار تحقیقی گفت:« ویروس کرونا مثل نینجا عمل می‌کند و در شرایط سطح پایین واکنش های التهابی و ایمنی، در بدن انسان تکثیر می شود».

هزینه درمان بیماری کووید -19 در چین - اسپوتنیک ایران
هزینه درمان بیماری کووید -19 در چین

از اینرو عملا هیچ شانسی برای مهار کردن این ویروس «همه‌گیر» تا ماه ژوئیه وجود ندارد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала