کاهش آمار مرگ و میر ویروس کرونا در اسپانیا

© REUTERS / Susana Veraپایین آمدن آمار مرگ و میر در اسپانیا
پایین آمدن آمار مرگ و میر در اسپانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شبانه‌ روز گذشته در اسپانیا 510 بیمار کرونا‌ویروس جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده های وزارت بهداشت اسپانیا، طی شبانه روز گذشته در اسپانیا 510 نفر قربانی کرونا ویروس شدند، این کمترین میزان مرگ و میر روزانه از 23 مارس است.

تعداد کل جانباختگان در اسپانیا 16353 نفر است. از زمان ابتلا به این بیماری همه گیر، 161 هزار و 852 بیمار کرونا ویروس تشخیص داده شده اند که از این تعداد 4.8 هزار نفر در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.

شمار مبتلایان به کروناویروس در روسیه به 13 هزار و 584 نفر رسید - اسپوتنیک ایران
شمار مبتلایان به کروناویروس در روسیه به 13 هزار و 584 نفر رسید

همچنین تقریباً 60 هزار نفر بهبود یافتند. بنابراین، تعداد موارد فعال عفونت کمی بیش از 86 هزار نفر است.

در مادرید، از زمان ابتلا به این بیماری همه گیر، تقریبا 46 هزار بیمار تشخیص داده شده اند و بیش از 6 هزار نفر جان باخته اند. در کاتالونیا، COVID-19 در حدود 33 هزار نفر ثبت شده است، 3.3 هزار نفر نیز جان باختند.

اکنون اسپانیا از نظر تعداد قربانیان (پس از ایتالیا و ایالات متحده) در رده سوم قرار دارد و از نظر تعداد موارد شناسایی شده از COVID-19  پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد.

در همین زمان، روند همه گیری رو به کاهش گذاشته، وزارت بهداشت معتقد است که اسپانیا از اوج  همه گیری گذشته است.

شایان گفتن است که اقدامات محدود کننده در اسپانیا از سخت ترین اقدامات در اروپا است. ساکنان کشور حق دارند فقط در موارد ویژه خانه خود را ترک کنند: خرید مواد غذایی ، دارو ، مراجعه به بیمارستان ، کمک به افرادی که نمی توانند به تنهایی از پس کارهایشان برآیند، رفتن به محل کار. از روز دوشنبه، برخی از صنایع و شرکت های غیر حیاتی کار خود را از سر می گیرند (برای مثال در  زمینه ساخت و ساز). فعالیت آنها طی دو هفته گذشته به طور رسمی متوقف شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала