اپل و گوگل سیستم کنترل کرونا ویروس را در سیستم‌عامل خود ایجاد می کنند

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر اپل و گوگل سیستم کنترل کرونا ویروس را در سیستم‌عامل خود ایجاد می کنند
اپل و گوگل سیستم کنترل کرونا ویروس را در سیستم‌عامل خود ایجاد می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اپل و گوگل برای ایجاد سیستم ردیابی تماس های بیماران کروناویروسی همکاری خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلام سایت اپل، اپل و گوگل برای ایجاد فناوری هایی که می توانند تماس افراد آلوده به کرونا‌ویروس را ردیابی کنند به هم همکاری خواهند  کرد.

در این بیانیه آمده است: " ما معتقدیم هیچ برهه مهم دیگری برای همکاری مشترک برای ارائه راه حل یکی از مهمترین مشکلات جهان تاکنون وجود نداشته است."

این فناوری جدید به منظور کمک به مقامات و پزشکان با ردیابی تماس های یک فرد آلوده، باعث کاهش شیوع عفونت کرونا‌ویروس می شود. برنامه ریزی شده است تا این ایده در دو مرحله عملی شود.

در ماه مه، قرار است یک رابط نرم افزاری ایجاد شود که امکان می دهد بین دستگاه های در حال اجرا بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS تعامل داشته باشید. این امکان، استفاده از برنامه های رسمی سیستم های بهداشتی را فراهم می کند. 

در مرحله دوم، این شرکت ها روی یک پلتفرم ویژه مبتنی بر بلوتوث کار خواهند کرد که تماس های فرد آلوده به کرونا‌ویروس را ردیابی می کند. قرار است چندین ماه برای اجرای این مرحله زمان صرف شود.

تاکید شده است که حریم خصوصی کاربران و همچنین ایمنی آنها نقض نمی شود.

 براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، بیش از یک و نیم میلیون نفر در جهان به کرونا ویروس آلوده شده اند، حدود 93 هزار بیمار درگذشته اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала