امتناع سوئد از مصرف داروهای آزمایش شده در آمریکا و روسیه برای مقابله با کرونا

© REUTERS / TT News Agency / Henrik Montgomeryامتناع سوئد از مصرف داروهای آزمایش شده در آمریکا و روسیه برای مقابله با کرونا
امتناع سوئد از مصرف داروهای آزمایش شده در آمریکا  و روسیه برای مقابله با کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سوئد از مصرف داروهای آزمایش شده در آمریکا و روسیه برای در مان کرونا دست برداشته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل ، بیمارستان ها ، استفاده از داروی ضد مالاریایی  كلروكین را به دلیل عوارض جانبی آن متوقف كردند.

این تصمیم پس از شکایت چندین بیمار از دجار شدن به اسپاسم یا گرفتگی ، از دست دادن جزئی بینایی و میگرن گرفته شد. خاطر نشان شده است که در برخی افراد ، مصرف قرص های کلروکین می تواند باعث مشکلات قلبی و حتی حمله قلبی شود.

آیا  ادعای زنده ماندن ویروس کرونا در روی سطح اشیای گوناگون درست است؟ - اسپوتنیک ایران
گمانه زنی درباره زمان اوج گیری شیوع کرونا

پزشکان در اروپا ، ایالات متحده و چین مجوز آزمایش دارو را در بیماران دارای وضعیت وخیم را دریافت کردند ، اما بریتانیا  خواستار عدم  استفاده از کلروکین تا زمان تکمیل آزمایشات بالینی آن شده است. پروفسور آنتونی گوردون ، رئیس گروه بیهوشی و مراقبت های ویژه در امپریال کالج لندن گفت که هنوز هیچ مدرک قانع کننده ای مبنی بر کمک این دارو به معالجه کروناویروس وجود ندارد.

اولین تصمیم برای استفاده از داروی ضد مالاریا در مبارزه با کووید ـ 19 پس از تحقیقات در چین گرفته شد.

در اوایل ماه مارس ، سازمان غیرانتفاعی بهداشت و درمان Banner Health ، داروی کلروکین را برای درمان نوع جدید کروناویروس خطرناک و کشنده خوانده بود. دانیل بروکس ، مدیر مرکز پزشکی شهر فینیکس آریزونا گفت: "ما می فهمیم که مردم در تلاشند راه های جدیدی را برای پیشگیری یا درمان کرونا پیدا کنند ، اما خوددرمانی با استفاده از داروهای مختلف  این مشکل را برطرف نمی کند."

پس از آنكه زن و شوهری 60 ساله ای داروی حاوی كلروكین را مصرف كردند ، چنین هشداری داده شد. این رن و شوهر در طی نیم ساعت پس از در نزدیکترین بیمارستان بستری شدند. مرد درگذشتوهمسر وی با حال وخیم تحت مراقبت پزشکان قرار دارد. به گفته این ، وی هنگام تماشای کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، از فواید کلروکین آگاه شد. سپس او به یاد آورد ماده ای  که برای تمیز کردن آکواریوم از آن استفاده می کند،  حاوی کلروکین است.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 1.35 میلیون نفر به آن مبتلا شده و بیش از 79 هزار نفر درگذشته اند.

جدی ترین وضعیت در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چند روز پیش اعلام شد که شیوع این ویروس متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در انجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود  ، آزاد   کردند.

تاکنون 8672 مورد ابتلا به کرونا در روسیه ثبت شده است. 580 نفر از مبتلایان پس از درمان از بیمارستانها مرخص شده اند. از ساکنان کشور خواسته شده که رژیم قرنطینه خانگی  را رعایت کنند،  بدون وجود ضرورت  خانه هایشان را ترک نکنند و در بیرون از خانه حداقل یک و نیم متر از دیگران فاصله بگیرند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала