گمانه زنی درباره زمان اوج گیری شیوع کرونا

© AFP 2023 / Hazem Baderآیا ادعای زنده ماندن ویروس کرونا در روی سطح اشیای گوناگون درست است؟
آیا  ادعای زنده ماندن ویروس کرونا در روی سطح اشیای گوناگون درست است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چهار ویروس از هفت ویروس کرونای شناخته شده انسانی باعث شیوع فصلی بیماریهای واگیر مانند آنفولانزا می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت  MedicalXpress ، این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان در ایالات متحده انجام شده است .

دانشمندن آمریکایی می گویند این واقعیت که بیشتر موارد در ماه های زمستان ثبت شده می تواند زمان اوج گیری احتمالی شیوع یک بیماری همه گیر را نشان دهد.

دانشمندان در سال 2010 شروع به ردیابی شیوع چهار کرونا ویروس انسانی OC43 ، 229E ،    HKU1  و NL63 کردند که در صورت ابتلا ، علائم خفیفی  راایجاد می کنند. دانشمندان در حال حاضر در حال پیگیری انتشار نوع جدید ویروس کرونا (کووید ـ 19) هستند.

فانوس دریایی در خلیج آمور - اسپوتنیک ایران
برای فرار از کرونا کجا برویم؟

بیشتر موارد ابتلا به ویروس کرونا از دسامبر تا آوریل- مه ثبت شده ا اما با اوج گیری شیوع ان در ماه های ژانویه و فوریه مشاهده شده است . فقط 5/5 درصد موارد بین ماه های ژوئن و سپتامبر رخ می دهد.

كرو نا ویروسهای فصلی در رابطه با ویروس دارای نام علمی   SARS-CoV-2 ه هستند كه باعث بروز بیماری کووید ـ 19 می شود ، اما هنوز مشخص نیست كه آیا كرونا ویروس جدید نیز به این ترتیب رفتار خواهد كرد یا خیر.

پیش از این ، ورودنیکا اسکوارتسوا، رئیس آژانس فدرال زیست شناسی پزشکی روسیه گفته بود  که این کشور  در بهترین حالت تا تابستان شروع به خارج شدن از دوره شیوع ویروس کرونا خواهد کرد.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 1.35 میلیون نفر به آن مبتلا شده و بیش از 79 هزار نفر درگذشته اند.

جدی ترین وضعیت در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چند روز پیش اعلام شد که شیوع این ویروس متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در انجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود  ، آزاد   کردند.

تاکنون 8672 مورد ابتلا به کرونا در روسیه ثبت شده است. 580 نفر از مبتلایان پس از درمان از بیمارستانها مرخص شده اند. از ساکنان کشور خواسته شده که رژیم قرنطینه خانگی  را رعایت کنند،  بدون وجود ضرورت  خانه هایشان را ترک نکنند و در بیرون از خانه حداقل یک و نیم متر از دیگران فاصله بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала