پمپئو کابل را با خروج کامل نیروهای آمریکایی تهدید کرد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپمپئو کابل را با خروج کامل نیروهای آمریکایی تهدید کرد
پمپئو کابل را با خروج کامل نیروهای آمریکایی تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا در سفرش به کابل به رهبران افغانستان گفت که در صورت عدم توافق با طالبان آمریکا همه نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ان بی سی نیوز، مایك پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا، به مقامات افغانستان هشدار داد كه در صورت امتناع از توافق با طالبان* واشنگتن ممكن است سربازان آمریكایی را از این كشور خارج كند.

مایک پمپئو دو هفته پیش به کابل سفر کرد تا پیام ترامپ را بر حفظ تنها دستاورد سیاست خارجی امریکا یعنی صلح با طالبان را به گوش رهبران افغانستان برساند.

وزیر خارجه امریکا به رهبران افغانستان این پیام ترامپ را منتقل کرده که اختلافات را کنار گذاشته و به توافق با طالبان برسند در غیر اینصورت علاوه بر کاهش یک میلیارد دلاری کمک‌های امریکا باید منتظر خارج شدن کامل نظامیان این کشور از افغانستان باشند.

ترامپ نگران این موضوع است که رهبران افغانستان قادر به کنار گذاشتن اختلافات خود نبوده و این موضوعی تهدیدی برای توافق صلح آمریکا با طالبان برای پایان طولانی ترین جنگ آمریکا در این کشور باشد.

براساس توافق آمریکا و طالبان، باید 5 هزار زندانی طالبان آزاد شوند و در مقابل این گروه با دولت افغانستان برای پایان جنگ و برقراری آتش بس به توافق برسد، موضوعی که نمایندگان طالبان و دولت افغانستان درباره آن تاکنون به توافق نرسیده اند.

* گروه ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала