خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از پایگاه نظامی در عراق

© AP Photo / Baderkhan Ahmadخروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از پایگاه نظامی در عراق
خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از پایگاه نظامی در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق تصمیم گرفت تا از پایگاه نظامی "ابوغریب" در شمال بغداد خارج شود و به زودی این پایگاه را به نیروهای عراقی تحویل می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق تصمیم گرفت تا از پایگاه نظامی "ابوغریب" در شمال بغداد خارج شود و به زودی این پایگاه را به نیروهای عراقی تحویل می‌دهد. پایگاه ابوغریب ششمین پایگاه نظامی عراق خواهد بود که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به‌رهبری آمریکا آن را ترک می‌کنند.
طی ماه گذشته نیروهای عراقی به‌شکل رسمی پایگاه نظامی «القائم» در مرز این کشور با سوریه را از نیروهای ائتلاف آمریکایی تحویل گرفتند. همچنین نیروهای این ائتلاف مارس گذشته عقب‌نشینی نظامیان خود از پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب موصل و تحویل آن به نیروهای عراقی را اعلام کردند.

این در حالی است که سعران الاعاجیبی، یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از پایگاه‌هایشان طرح جدیدی برای بازآرایی نیروها و منحصر کردن حضور آنها در پایگاه‌های عین‌الاسد و الحریر و مجهز کردن آن به موشک‌های پاتریوت است و آمریکایی‌ها هیچ تصمیمی برای خروج از عراق ندارند و ادعای عقب‌نشینی تدریجی آنها دروغی بزرگ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала