چین ایران و روسیه اطلاعات درستی از کرونا ارائه نمی کنند

© Reuters TVچین ایران و روسیه اطلاعات درستی از کرونا ارائه نمی کنند
چین ایران و روسیه اطلاعات درستی از کرونا ارائه نمی کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان پارلمان انگلیس، کشورهای چین، ایران و روسیه را به ارائه اطلاعات نادرست درباره کرونا متهم می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان پارلمان انگلیس، چین، ایران و روسیه را به انتشار اطلاعات نادرست درباره "کووید-19" متهم كردند و خواستار آن شدند تا وزیر امور خارجه انگلیس به طور جدی با آن مخالفت كند، نتیجه گیری های مربوطه در گزارش مجلس عوام در مورد اقدامات وزارت خارجه انگلیس برای مبارزه با کرونا ویروس درج شده است. با این حال، گزارش هیچ مدرکی درباره این ادعاها ارائه نشد.

زالی: کرونا در پایتخت به مرحله پاندامی رسیده است - اسپوتنیک ایران
زالی: کرونا در پایتخت به مرحله پاندامی رسیده است

نمایندگان پارلمان بریتانیا در رابطه با رد ادعاهای دروغین چنین اظهار داشتند: برخی از کشورها از جمله چین، ایران و روسیه و این لیست به آنها محدود نمی شود؛ اطلاعات مربوط به منشاء ویروس را منتشر می کنند ... دولت انگلیس مشکل ضد اطلاعاتی را تشخیص داده و یک وزارتخانه بینابینی را بر اساس وزارت فناوری دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش تأسیس کرده است. ما از وزیر امور خارجه خواسته ایم كه درباره تهدید سوء اطلاعاتی اظهار نظر كند، اما پاسخ وی فقط به چند كلماتی در مورد تهدید سایبری بسنده شد.

نمایندگان مجلس خاطرنشان كردند، كه اطلاعات غلط آگاهانه در مورد منشا كرونا ویروس سازمان جهانی بهداشت و دانشمندان سایر كشورها را گمراه كرده است و تجزیه و تحلیل آن را در مرحله مهم اولیه بیماری همه گیر دشوار می كند.

نمایندگان همچنین افزودند: اطلاعات نادرست درباره "کووید-19" قبلاً جان خیلی ها را گرفته است. بر دولت ضروری است که اظهارات صریح و مختصری را برای مقابله و تکذیب اطلاعات نادرست که توسط کشورهای خارجی و کشورهای دیگر صادر شده است، ارائه دهد.

دولت همچنین باید با متحدین خود همکاری کند تا یک جبهه متحد برای محافظت از تلاشهای مهم تحقیقاتی بین المللی از اثر تبلیغات و اطلاعات نادرست ایجاد کند.

پیش از این، ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، در مصاحبه با ریو نووستی، اتهامات عجیب غربی ها علیه فدراسیون روسیه درباره اطلاعات نادرست در مورد کرونا ویروس را در شرایط همه گیری این ویروس که به اتحاد جامعه جهانی نیاز دارد، خواند.

وی شور و شوق را به این موضوع "به فقر معنوی افراد درگیر در این امر" نسبت می دهد و پیشنهاد كرد كه چنین اظهاراتی، تمایل غریزی برای سرزنش همه مشکلات بر دیگران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا، این اتهامات را جعلی و اثبات نشده نامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала