کروناویروس 7 روز روی ماسک فعال است

© REUTERS / NIAID-RMLکروناویروس 7 روز روی ماسک فعال است
کروناویروس 7 روز روی ماسک فعال است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان زمان فعال بودن ویروس کرونا بر سطوح مختلف را مشخص کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه « South China Morning Post»، کروناویروس 7 روز روی ماسکی که مورد استفاده قرار گرفته فعال است.

گروهی از محققان دانشگاه هنگ‌کنگ و انستیتوی ملی بیماری های عفونی و آلرژی آمریکا به تعیین زمان باقی ماندن ویروس کرونا بر سطوح مختلف پرداختند.

در دمای عادی اتاق این ویروس روی کاغذ معمولی و پاپیروس به مدت 3 ساعت باقی می‌ماند و از روی پارچه های نخی  و وسایل چوبی، روز دوم از بین می‌رود.

بر سطح شیشه‌ای و قوطی های فلزی در روز چهارم از بین می رود اما بر سطوح پلاستیکی و فلز ضدزنگ تا 7 روز باقی می ماند. محققان به این نتیجه رسیدند که وسایل عادی ضدعفونی از جمله «وایتکس» برای از بین بردن این ویروس موثر است. باوجوداین، شستن دست ها یکی از ساده‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست.

اقیانوس جهانی - اسپوتنیک ایران
رکورد بی‌سابقه افزایش سطح اقیانوس‌ها

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала