شوخی تلخ چین با دنیا!

© Photo / IRNAشوخی تلخ چین با دنیا!
شوخی تلخ چین با دنیا! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران آمارهای چین در مورد کرونا را یک "شوخی تلخ" نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های ایران، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اظهار داشت: به نظر می‌رسد آمارهای چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد. اگر در چین گفته می‌شود دو ماهه یک اپیدمی مهار شده، باید بیشتر درباره آن فکر کرد.

آمار مبتلایان به کرونا در ایران به 58226 نفر و فوتی ها به 3603 نفر رسید - اسپوتنیک ایران
آمار مبتلایان به کرونا در ایران به 58226 نفر و فوتی ها به 3603 نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تصریح کرد: در ژاپن اپیدمی اتفاق نیافتاد و واژه اپیدمی وقتی گفته می‌شود که یک درصد جمعیت به ویروس مبتلا شده باشند. در ایران هم نمی‌توان گفت در همه جای کشور اپیدمی داریم. مرحله تک گیری و انفرادی در برخی مناطق کشور وجود دارد. در قسمت عمده مناطق کشور در مرحله طغیان و در برخی شهرها در مرحله اپیدمی یا همه گیری هستیم. حتی در کره جنوبی هم اپیدمی اتفاق نیفتاده است.

جهانپور در خصوص وضعیت کرونا در ایران ابراز داشت: روند یکنواخت در نمودار ابتلا به کرونا در ایران وجود دارد و این نشان می‌دهد بیماری در کشور مدیریت شده، اما هنوز به مرحله مهار یا کنترل نرسیدیم و این وضعیت مدیریت شده هم شکننده است. اگر کوچکترین اتفاقی در فاصله گذاری اجتماعی اتفاق بیفتد و موضوع ساده گرفته شود و همه فکر کنند این اپیدمی دو ماهه است، خیز مجدد بیماری در کشور اتفاق خواهد افتاد.

گفتنی است شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر و فوت‌شدگان به ۳ هزار و ۶۰۳ نفر رسیده است. این در حالی است که روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۵۵ هزار و ۷۴۳ نفر و فوت‌شدگان به ۳ هزار و ۴۵۲ نفر اعلام شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала