پیش بینی سقوط اتحادیه اروپا در پی شیوع ویروس کرونا

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandپیش بینی سقوط اتحادیه اروپا در پی شیوع ویروس کرونا
پیش بینی سقوط اتحادیه اروپا در پی شیوع ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای خارجه سابق آلمان در خصوص سقوط اتحادیه اروپا به دلیل عواقب بیماری همه‌گیر ویروس کرونا هشدار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، یوشکا فیشر و زیگمار گابریل، وزرای خارجه سابق آلمان در یک مقاله مشترک در روزنامه " Tagesspiegel" در خصوص تهدید سقوط اتحادیه اروپا به دلیل عواقب بیماری همه گیر ویروس کرونا هشدار دادند.

به گفته این سیاستمداران، حمایت انجام شده از ایتالیا و اسپانیا که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا متحمل شده‌اند، کافی نیست. وزراي سابق خاطرنشان كردند كه همبستگي اروپا به آلمان كمک كرد تا بعد از جنگ جهاني دوم به موفقيت اقتصادی برسد.

کرونا، خطری برای موجودیت اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران
کرونا، خطری برای موجودیت اتحادیه اروپا

در این مقاله آمده است: به همین دلیل آلمان همراه با فرانسه باید آمادگی خود را برای رهبری در اروپا به بهترین وجه نشان دهد. اروپا به دو چیز نیاز دارد: کمک‌های عمومی در بحران و برنامه عمومی برای بازسازی پس از بحران.

فیشر و گابریل همچنین خاطرنشان کردند که اروپا به یک برنامه کمک مالی مانند طرح مارشال نیاز دارد. این برنامه باید شامل یک برنامه پشتیبانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد: کمک‌های پزشکی و بشردوستانه، وام‌های کوتاه مدت و بلند مدت بدون رعایت معیارهای دقیق پیمان ماستریخت و همچنین برنامه ارتقاء سرمایه گذاری بلند مدت.

این دیپلمات‌ها تصریح کردند: ویروس کرونا به طور بالقوه می‌تواند به یک شتاب دهنده برای دو فرآیند که بر خلاف برنامه‌ها هستند، تبدیل شود: یا شکافهای موجود در اروپا را چنان عمیق تر کند که اتحادیه از هم گسیخته شود، یا اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن بتوانند در مبارزه با ویروس و پیامدهای آن متحد شوند.اینکه اروپا کدام مسیر را انتخاب می‌کند به ما آلمانی‌ها بستگی دارد. وقت زیادی نداریم!

پیش از این، در تاریخ پنجم آوریل، گزارش شده بود که در اروپا، تحت تأثیر اپیدمی ویروس کرونا، خواهان تصویب یک طرح مارشال جدید شده‌اند. اورسولا فون دره لیین، رئیس کمیسیون اروپا نیز نیاز به سرمایه گذاری‌های کلان در بودجه اتحادیه اروپا را ابراز داشته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала