تولید دارویی برای کاهش سرعت شیوع کروناویروس

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر تولید دارویی برای کاهش سرعت شیوع کروناویروس
تولید دارویی برای کاهش سرعت شیوع کروناویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان لهستانی موفق به ساخت دارویی برای کاهش سرعت شیوع COVID-19 شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه یاگیلونا در شهر کراکوف لهستان از ایجاد دارویی که باعث کاهش شدید شیوع عفونت کرونا ویروس می شود خبر دادند. این خبر در پیامی در وب سایت دانشگاه در تاریخ 3 آوریل منتشر شده است.

این ماده از جمله تحت نظارت ویروس شناس، استاد دانشکده بیوتکنولوژیک و همچنین استاد دانشکده شیمی ایجاد شد. این تحقیق با همکاری دانشمندان دانشگاه گدانسک، مرکز بیماری های قلبی سیلسی و گروه هایی از دانشمندان چین انجام شد.

این ماده جدید یک ترکیب شیمیایی به نام HTCC است که سرعت شیوع نه تنها COVID-19 را کاهش می دهد، بلکه همچنین سرعت انتشار ویروس MERS-CoV  را نیز کاهش می دهد.

در این گزارش آمده است: " آزمایش هایی از جمله استفاده از سیستم پیشرفته ای انجام شده است که یک اپیتلیوم کاملاً متفاوت سیستم تنفسی انسان را شبیه سازی می کند."

 در این گزارش آمده است: "آزمایش هایی از جمله با استفاده از سیستم پیشرفته ای انجام شده است که یک بافت پوششی کاملاً متفاوت سیستم تنفسی انسان را شبیه سازی می کند."

این دارو هنوز برای استفاده در انسان تصویب نشده است. مطالعات اولیه در حیوانات نشان داد كه وقتی این ماده مورد استنشاق قرار می گیرد اختلال در عملکرد ریه مشاهده نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала