آخرین آمار درباره تعداد مبتلایان به کرونا در جهان

© AP Photoآخرین آمار درباره تعداد مبتلایان به کرونا در جهان
آخرین آمار درباره تعداد مبتلایان به کرونا در جهان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا (کووید ـ 19) در جهان از یک میلیون و صد هزار نفر تجاوز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرده که به جمع بندی آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در سراسر جهان اشتغال دارد.

طبق ارقام منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز تعداد موارد ابتلا به 1100283 نفر رسیده  و از بین آنها 58.929 نفر جان باختند. در همین زمان ، 226.669 بیمار از عفونت کروناویروس درمان شده اند.

94 درصد مبتلایان به کرونا‌ویروس در چین بهبود یافته اند - اسپوتنیک ایران
94 درصد مبتلایان به کرونا‌ویروس در چین بهبود یافته اند

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14  روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала