برکناری ناخدای ناو هواپیمابر آمریکایی به خاطر اطلاع رسانی درباره شیوع کرونا

© REUTERS / U.S. Navyبرکناری ناخدای ناو هواپیمابر آمریکایی به خاطر اطلاع رسانی درباره شیوع کرونا
برکناری ناخدای ناو هواپیمابر آمریکایی به خاطر اطلاع رسانی درباره شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توماس مودلی سرپرست وزارت نیروی دریایی آمریکا از عزل برت کروزیر ، ناخدای ناو هواپیمابر "تئودور روزولت" خبر داد که نامه وی در مورد شیوع کرونا ویروس در بین ملوانان این ناو هواپیمابر در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود .

به گزارش اسپوتنیک، مودلی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که اوضاع در رابطه با شیوع کرونا در ناو هواپیما بر از کنترل ناخدا خارج شده ، او نتوانسته از عهده اجرای وظایفش برآید و بهترین راه ، برکناری وی از سمت خود است.

سرپرست وزارت نیروی دریایی آمریکا گفت: "خواندن نامه ناخدا در روزنامه برای ما خیلی تعجب آور بود ... این نباید به بیرون درز می كرد ، این مسئولیت او بود".

افشای جزئیات شیوع کرونا در یک ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا  - اسپوتنیک ایران
افشای جزئیات شیوع کرونا در یک ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیدایش چنین نامه هایی در رسانه ها این تصور را ایجاد می کند که "ترس و وحشت نیروی دریایی را فراگرفته و نمی تواند راه حل  مسائل خود را پیدا کند  که صحت ندارد."

به نوبه خود ، دریاسالار مایکل گیلدای فرمانده عملیات دریایی نیروی دریایی ایالات متحده ،  از تصمیم برکناری کرواتیر با استفاده از عبارت استاندارد "در رابطه با از دست دادن اعتماد به  وی " حمایت کرد.

ناخدای ناو هواپیمابر در نامه ای که به فرماندهی نیروی دریایی  آمریکا ارسال شد ، خواسته بود  برای مقابله با بیماری همه گیرکرونا در این ناو و تخلیه 4 هزار نفر خدمه آن اقدامات فوری انجام دهد.

دریاسالار مایکل گیلدی فرمانده عملیات نیروی دریایی ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که ناو هواپیمابر به خدمت خود ادامه می دهد . قبلاً توماس مودلی ، سرپرست نیروی دریایی آمریكا گفته بود  كه حدود 100 نفر در ناو هواپیمابر تئودور روزولت به كروناویروس مبتلا شده اند و فرماندهی نیروی دریایی قصد دارد 2700 نفر از خدمه آنرا به ساحل بفرستد. . طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال ، بیشتر ملوانان در اتاقهای هتلی در جزیره گوام قرنطینه می شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала