امکان انتقال کرونا از طریق غذا و آب

© REUTERS / WANA (West Asia News Agency) / Ali Kharaبررسی شرایط شروع به کار کسب و کارهای با ریسک متوسط در ایران
بررسی شرایط شروع به کار کسب و کارهای با ریسک متوسط در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان آکادمی پزشکی نظامی روسیه احتمال انتقال نوع جدید ویروس کرونا از طریق غذا و آب را مطرح کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، آنها در توصیه های تهیه شده برای وزارت دفاع روسیه به خاطر شیوع بیماری ویروس کرونا  از روش های احتمالی شیوع نام برده و خاطرنشان کردند که افراد سالم پس از ابتلا به کرونا و درمان آن  از مصونیت در مقابل آن برخوردار می شوند.

در توصیه های کارشناسان روس گفته می شود انتقال کرونا از طریق گرد و غبار هوا به دلیل میزان اندکی پایداری  ویروس هنگام خشک شدن مواد بیولوژیکی آن مورد تردید است. مکانیسم انتقال از طریق قطرات هوا (هنگام سرفه ، عطسه و صحبت کردن) هنگام ظهور علائم بالینی بیماری از اهمیت برخوردار است. "

پاسخ به سؤالاتی در مورد ناقلهای بدون علامت کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
پاسخ به سؤالاتی در مورد ناقلهای بدون علامت کرونا در چین

دانشمندان تأکید می كنند اگر فرد سالم با اشیاء آلوده به بزاق ، خلط ، مدفوع فرد مبتلا  تماس داشته باشد و همچنین هنگام نوشیدن آب و خوردن غذای خام و نپخته آلوده می تواند به ویروس کرونا مبتلا شود.

پزوهشگران روس خاطرنشان می کنند ، اگر فردی قبل از ابتلا  کاملاً سالم بود ، پس از خلاصی از ویروس کرونا  ، ایمنی قوی پیدا کرده و امکان ابتلای مجدد وی به کووید ـ 19 وجود ندارد. اما در افرادی که کرونا ویروس آنها خفیف بوده یا فرد بدون علایم  دچار این بیماری شده  و همچنین در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند ، احتمال ابتلای مجدد وجود دارد. دانشمندان معتقدند ، برای معالجه افراد مبتلا   می توان از پلاسمای خون بیمارانی که قبلاً به کرونا ویروس مبتلا شده اند، استفاده کرد.

پیش از این ، از احتمال انتقال کرونا ویروس از طریق روابط  جنسی سخن گفته بودند. باید توجه داشته باشید که روش اساسی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس شستشوی کامل دستها برای حداقل 20-30 ثانیه ، حفظ فاصله حداقل یک و نیم تا دو متر از سایر افراد و همچنین لمس نکردن صورت خود با دستان  است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала