پیش بینی پیدایش نوع جدیدی از گذرنامه ها در جهان

© Depositphotos.com / Ivanovپیش بینی پیدایش نوع جدیدی از گذرنامه ها در جهان
پیش بینی پیدایش نوع جدیدی از گذرنامه ها در جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس گزارش تحلیلی دویچه بانک ، عواقب شیوع نوع جدید ویروس کرونا در سراسر جهان می تواند منجر به ظاهر شدن گذرنامه های بیولوژیكی شود كه امنیت كشورها را تضمین كرده و از جمله گواهینامه سلامتی شهروندان وارده به کشورهای مختلف خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، اقتصاددانان این بانک خاطرنشان می سازند بحران کنونی نشان داده است که جهان می تواند ظرف دو هفته بطور باورنکردنی تغییر کند. بنابراین ، به نظر آنها ، جای تعجب نخواهد داشت که پس از شیوع کووید ـ 19  ، کشورها تمایل زیادی  به باز کردن مرزهای خود نداشته باشند.

اقتصاددانان دویچه بانک می نویسند: " احتمالاً گردشگری آخرین صنعتی خواهد بود که به حالت عادی بازخواهد گشت. کشورها تلاش زیادی برای غلبه بر ویروس کرونا انجام داده اند و بنابراین آنها بدون ثابت شدن عدم ابتلای گردشگران وارده به ویروس کرونا تمایل زیادی  به باز کردن مرزهای خود نخواهند داشت. شهروندان کشورهایی که نمی توانند "تمیز بودن" خود را اثبات کنند، باید گردشگری و سفر را کنار بگذراند".

ورشکستگی شرکت های نفتی در امریکا آغاز شد - اسپوتنیک ایران
ورشکستگی شرکت های نفتی در امریکا آغاز شد

به گفته کارشناسان ، چنین سندی می تواند یک گذرنامه بیولوژیکی باشد - یک فناوری ویژه برای گوشی های همراه که امنیت اطلاعات شخصی را در نظر گیرد. در عین حال ، کسانی که ویروس دارند یا جزو افراد ریسک دار از این لحاظ هستند، باید در حالت "خود انزوایی"  باقی بمانند.

"نویسندگان گزارش تحلیلی می نویسند:" اگر چنین فناوری به سرعت در دسترس قرار بگیرد ، چنین" گذرنامه های ایمنی "می توانند به جهانگردی و مسافرت مساعدت کنند و  در غیر این صورت ، دوره ایزوله شدن اجباری به محض ورود جای ممنوعیت فعلی سفر را بگیرد."

در پایان این گزارش آمده است: اقتصاد جهانی مجبور خواهد شد با عواقب این واقعیت  روبرو شود گه قبل از گشوده در برابر دنیای خارج ، توجه خود را معطوف اقتصادهای داخلی خواهند کرد اما "با این وجود  تا ماه ژوئن ، مردم به سر کارهای خود باز گشته و  فروشگاه ها و رستوران ها باز خواهند شد. هر چند شاید تعداد مراجعان کاهش یابد. در واقع ، وقتی بسیاری از تولیدات دوباره در چین افتتاح شدند ، صاحبان آنها از کارمندان خود خواستند که فاصله اجتماعی (برای حفظ سلامتی) را حفظ کنند" .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала