چین می خواهد واكسن کرونا را در كشورهای دیگر آزمایش كند

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر چین می خواهد واكسن کرونا را در كشورهای دیگر آزمایش كند
چین می خواهد واكسن کرونا را در كشورهای دیگر آزمایش كند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان چینی در حال بررسی امکان انجام بخشی از آزمایش های واکسن برای نوع جدیدی از کرونا ویروس در خارج از کشور برای به دست آوردن نتایج دقیق تر در مورد اثر بخشی داروها هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه South China Morning Post، آزمایشات بالینی واکسن علیه نوع جدیدی از کرونا ویروس در 16 مارس در چین آغاز شد.

محافظ برای رئیس بیماری های عفونی آمریکا به دلیل تهدیدات - اسپوتنیک ایران
محافظ برای رئیس بیماری های عفونی آمریکا به دلیل تهدیدات

آزمایشات با حضور 108 داوطلب در 3 گروه 36 نفری تقسیم شدند. به گروه اول داوطلبان، مقدار كمی واكسن ساخته شده در چين، گروه دوم متوسط​​، گروه سوم مقدار بالا داده خواهد شد؛ آزمایشات بالینی قبل از پایان سال انجام خواهد شد.

مرحله اول آزمایش از قبل آغاز شده است و واکسن در اختیار داوطلبان قرار گرفته است، اما هنوز مشخص نشده است که دقیقا به چه تعداد داده شده است.

به گفته چن لین متخصص ویروس شناس در آزمایشگاه بیماریهای تنفسی ایالتی، هزاران نفر برای مرحله دوم و سوم آزمایشات مورد نیاز خواهند بود و انجام این آزمایش ها در کشورهایی که بیشتر تحت تأثیر ویروس هستند به دستیابی به نتایج سریع تر و دقیق تر کمک می کند.

وی گفت: ما به سرعت در معرض شیوع ویروس قرار گرفتیم و اکنون موارد تائید شده کافی برای آزمایش بیشتر واکسن را نداریم. به عنوان مثال، آزمایش هزاران نفر ممکن است لازم باشد تا دریابیم که آیا اهمیت عمل آماری واکسن بین افرادی که واکسن دریافت کرده اند و دیگران وجود دارد یا خیر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала