آخرین آمار نگران کننده درباره تعداد مبتلایان به کرونا در اسپانیا

© REUTERS / Susana Veraآخرین آمار نگران کننده درباره تعداد مبتلایان به کرونا در اسپانیا
آخرین آمار نگران کننده درباره تعداد مبتلایان به کرونا در اسپانیا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا از 100 هزار نفر تجاوز کرد که تا به حال 9 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، طی روز گذشته ، 7.7 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است ، تعداد کل مبتلایان تا اول آوریل 136102نفر رسیده است. طی دیروز 864 نفر جان باختند. تعداد فوتی ها 9053 نفر است.

تعداد بیماران دچار وضع وخیم رو به افزایش است - 5.9 هزار بیمار در بخش مراقبت های ویژه هستند. 22.6 هزار نفر بهبود یافتند. بنابراین تعداد بیماران بستری تا روز چهارشنبه به  70.4 هزار نفر رسیده است.

در مادرید ، تقریباً 30 هزار مورد ابتلا به این بیماری همه گیر شناسایی شده و 3865 بیمار جان باخته اند. در کاتالونی - تقریباً 20 هزار مبتلا وجود دارد و 1800 نفر درگذشته اند .

تعداد 3873 نفر در آمریکا از کرونا در گذشته اند  - اسپوتنیک ایران
تعداد 3873 نفر در آمریکا از کرونا در گذشته اند

اسپانیا از نظر تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا (پس از ایالات متحده و ایتالیا)  سوم و از لحاظ  تعداد قربانیان (پس از ایتالیا) در رتبه دوم در جهان قرار دارد.

سطح بالای آماده باش برای مقابله با شیوع کرونا  در اسپانیا تا 11 آوریل ادامه خواهد داشت. ساکنان حق دارند فقط در موارد استثنایی: خرید مواد غذایی ، دارو ، مراجعه به بیمارستان ، کمک به افرادی که نمی توانند به تنهایی مقابله کنند و رفتن  به سرکار خانه های خود را ترک کنند. دولت تصمیم گرفت تا 9 آوریل تمام فعالیت های موجود در کشور به استثنای فعالیت های فوق العاده ضروری را متوقف کند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

تا کنون بیش از 800 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала