هفتصد هزار نفر در تله کروناویروس گرفتار شده‌اند

© Fotolia / Bubbers_BBجمعیت زمین مبتلا به کروناویروس
جمعیت زمین مبتلا به کروناویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشگاه جانز هاپکینز شمار مبتلایان به ویروس «کووید -19» را بیش از 700 هزار نفر اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک مطابق با اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، تا نیمه شب روز 30 ماه مارس، در سراسر جهان، 718685 به بیماری « کووید-19» مبتلا شده‌اند. از این تعداد 33800 نفر درگذشتند و 149 هزار نفر بهبود یافتند.

آمریکا از لحاظ شمار مبتلایان با 139600 نفر در صدر کشورها قرار دارد. ایتالیا با 97600 نفر در جای دوم و چین با 82100 نفر در ردیف سوم قرار گرفته است. کشورهای اسپانیا،آلمان،فرانسه، ایران،بریتانیا، سوئیس و نیدرلند در فهرست 10 کشور با تعداد زیاد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

شکست ویروس کرونا به روایت کاریکاتوریست‌های سرشناس جهان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شکست ویروس کرونا به روایت کاریکاتوریست‌های سرشناس جهان

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала