خطر مرگبار مصرف گریپ فروت

© Depositphotos.com / liudmilachernetska@gmail.comخطر مرگبار مصرف گریپ فروت
خطر مرگبار مصرف گریپ فروت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گریپ فروت به دلیل سرکوب عملکرد آنزیم‌ها در بدن، می‌تواند در صورت همزمانی با استفاده از دارو، آسیب جدی به فرد وارد کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه آنلاین SasaPost، مصرف همزمان گریپ فروت با دارو می‌تواند آسیب جدی تا سر حد مرگ به بدن وارد کند.

راز جوانی: نمک کمتر، میوه بیشتر  - اسپوتنیک ایران
راز جوانی: نمک کمتر، میوه بیشتر

بسیاری از افراد به دلیل کم کالری بودن، مقدار زیاد فیبر و احساس سیری پس از مصرف، این میوه را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. در عین حال، آب گریپ فروت حاوی مواد فعال فورانوکومارین است که عملکرد سیتوکروم P45 را مختل می کند. این آنزیم غلظت داروها و سموم موجود در خون را کنترل می کند. به دلیل نقص در عملکرد P45، مواد فعال داروها می‌توانند در بدن به مقادیر خطرناکی جمع شوند و یا برعکس، ممکن است اثر داروها به دلیل غلظت بیش از حد کم، کاهش یابد.

یک لیوان آب گریپ فروت یا یک عدد از آن می‌تواند عملکرد آنزیم‌ها را در بدن شما تا 24 ساعت سرکوب کند، بنابراین حفظ زمانی بین مصرف دارو و مصرف میوه به سادگی بی معنی است.

گریپ فروت‌ها در اثربخشی حدود 50 دارو برای درمان بیماری‌های مختلف، که در اکثر آنها رعایت دوز دقیق دارو مهم است، تأثیر می‌گذارند. این در حالی است که در بسیاری از موارد، به دلیل لزوم رعایت رژیم غذایی سالم، بیماران این مرکبات را به منوی خود اضافه می‌کنند.

داروهایی که ترکیب آنها با گریپ فروت نامطلوب است، عبارتند از: استاتین‌ها، تعدادی از داروهای ضد آریتمی و ضد درد و همچنین داروهای مخصوص فشار خون بالا، برخی از آنتی هیستامین‌ها، داروهای ضد سرطان و استروژن از جمله قرص‌های ضد بارداری و همچنین ویاگرا.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала