ساعت زمین کوک شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ساعت زمین
ساعت زمین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ساعت هشت و سی دقیقه به وقت محلی آخرین شنبه ماه مارس ساعت زمین کوک می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبسایت earthhour.org، امشب در سراسر جهان وقت خاموشی چراغ ها فرا می رسد. خانه ها به مدت یکساعت در مقابل زمین سر فرود می آورند و تمام چراغ های ساختمانها  خاموش می شوند.

حضور انسان از ابتدای پیدایش خود تأثیرات زیادی را بر روی کره زمین گذاشته است و این مهم پس از انقلاب صنعتی و با پیدایش کارخانجات ریز و درشت، دوچندان شده است. سازمان‌ها و افراد زیادی برنامه‌های گوناگونی برای ادای احترام به زمین و محیط زیست و به نوعی یادآوری اهمیت و ارزش فراموش شده محیط زیست پایه‌ریزی کرده‌اند که یکی از آن‌ها برنامه ساعت زمین است.

رخ دادن فاجعه: طبیعت دارد از بین می رود!  - اسپوتنیک ایران
رخ دادن فاجعه: طبیعت دارد از بین می رود!

طرح « ساعت زمین» اولین بار در سال 2007 توسط صندوق جهانی طبیعیت در شهر سیدنی استرالیا مطرح و اجرا شد که هدف از آن جلب توجه افکار عمومی به ارزش و آرمان حفاظت از کره زمین با خاموش کردن یک ساعته لوازم برقی که مورد نیاز نیستند و به خصوص لامپ‌ها شروع شد.

در «ساعت زمین»، میلیون‌ها نفر در بیش از 180 کشور جهان هرساله در آخرین شنبه ماه مارس اقدام به خاموش کردن لامپ‌های محل سکونت خود به مدت یک ساعت برای حمایت از سیاره خود می‌کنند.

پویش ساعت زمین باید قانون گذاران را به سمت توجه بیشتر به محیط زیست و طبیعت وا ‌دارد. سازمان محیط زیست ملل متحد در پیامی به تمام مردم جهان اعلام کرد که خاموش کردن لامپ‌های منازل در ساعت 20.30 دقیقه به وقت محلی و به مدت یک ساعت، درزمینه نبرد با ویروس کرونا، نمادی برای یک دلی و اتحاد مردم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала