آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در جهان

© AP Photo / John Minchilloآخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در جهان
آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد افراد مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در سراسر جهان از 600 هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، ارقام موجود در وب سایت Worldometers و همچنین ارقان منتشره توسط دانشگاه جان هاپکینز حاکی از این امر است.

تا امروز 863 600 مورد ابتلا به کرونا در جهان ثبت شده است. به ایالات متحده با داشتن 104.3 هزار نفر مبتلا پیشتاز است . ایتالیا با 86.5 هزار مورد در جایگاه دوم قراردارد . در رتبه سوم چین با  81.4 هزارمبتلا  قرار دارد.

علائم جدید ابتلا به کرونا ویروس چه هستند؟ - اسپوتنیک ایران
علائم جدید ابتلا به کرونا ویروس چه هستند؟

تعداد موارد فوتی ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان تقریباً 27.4 هزار نفر است. حدود 133.4 هزار نفر از مبتلایان نیز بهبود یافتند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و  به دنبال آن مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. 11 مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند  ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما ویروس کرونا به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا این بیماری ریشه کن شود.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала