انتقاد جالب سیاستمدار ایرانی از صدورمجوز ورود پزشکان بدون مرز به ایران

© Sputnik / Андрей Стенин /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد جالب سیاستمدار ایرانی از صدورمجوز ورود پزشکان بدون مرز به ایران
انتقاد جالب سیاستمدار ایرانی  از صدورمجوز ورود پزشکان بدون مرز به ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صدور مجوز برای ورود پزشکان بدون مرز به ایران اظهار داشت نگرانی‌هایی در خصوص ناقل بودن پزشکان بدون مرز وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک ، علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ورود پزشکان بدون مرز به کشور، اظهار داشت: با توجه به فراگیری و خطرناکی بیماری کرونا، چین بعنوان اولین کشوری که دچار این بیماری شده و طبیعتاً بیشترین تجربه را دارد، در شرایط کنونی هر فرد و هیئتی که وارد چین شود، ابتدا باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ورود برخی افراد تحت عنوان پزشکان بدون مرز نگرانی‌هایی را به دنبال دارد، زیرا ابتدا باید آن‌ها را قرنطینه کنم تا مشخص شود این افراد ناقل ویروس کرونا هستند یا خیر؟.

تاکید کارشناس روس بر سیاست های دوگانه آمریکا در خصوص مبارزه با کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
تاکید کارشناس روس بر سیاست های دوگانه آمریکا در خصوص مبارزه با کرونا در ایران

وی افزود: ایران در کل دنیا به جهت همکاری بسیجی‌وارانه یک استثنا است و اقدامات ارزشمند نیروهای مسلح در کنار دولت قابل تقدیر است، در همین راستا روز گذشته شاهد افتتاح بیمارستان ۲ هزار تختخوابی ارتش بودیم.

بروجردی ادامه داد: پذیرفتن پزشکان بدون مرز که حداقل نگرانی ناشی از ورود آن‌ها به کشور، احتمال ابتلا و ناقل بودن آن‌ها است، اقدامی منطقی نیست و با توجه به اینکه تعداد این افراد انگشت‌شمار است، جامعه نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و موافقت با حضور پزشکان بدون مرز در کشور صحیح نبوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از همه فعالان عرصه مبارزه با کرونا که برخی از پزشکان و پرستاران و بهیاران جان خود را از دست داده‌اند، گفت: باید سخت گیری بیشتری در خصوص ترددها داشته باشیم تا موج دوم فراگیری ویروس کرونا بالا نرود زیرا مسافرت‌های زیادی انجام شده است.

بروجردی در پایان ضمن انتقاد از ورود پزشکان بدون مرز به کشور اظهار داشت: همکاری با پزشکان بدون مرز باید با دقت و توجه بالایی انجام شود.

طبق آخرین آمار طی 24 ساعت گذشته  2926بیمار جدید مبتلا به کووید19(کرونا) در ایران  شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید19 در این کشور تا 8 فروردین 1399 به 32332 مورد افزایش یافت خوشبختانه تا کنون 11133 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند. متاسفانه 144 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود 2378 نفر در کشور محروم شده ایم. 2893 نفر از بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала