آمریکایی ها خانه‌نشین می‌شوند

© REUTERS / Jason Redmondآمریکایی ها خانه‌نشین می‌شوند
آمریکایی ها خانه‌نشین می‌شوند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پانزده ایالت در آمریکا برای جلوگیری از شیوع کرونا، خروج از خانه را ممنوع کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، دست‌کم 138 میلیون نفر از شهروندان آمریکا خانه‌نشین می‌‎شوند.

به منظور قطع زنجیره انتقال کووید- 19،اکنون شمار ایالت‌های آمریکا که این فرمان را صادر کرده‌اند به 15 ایالت رسیده است.

این دستور برای دیگر ایالت‌ها از روز 24 ماه مارس و برای ایالت هاوایی از 25 ماه مارس اجرایی می‌شود که در این صورت شمار شهروندان آمریکایی خانه‌نشین به 138 میلیون نفر خواهد رسید.

ایالت‌های آمریکا تا روز 23 ماه مارس شاهد 100 فوتی به علت ویروس جدید کرونا بودند که شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس را به 573 نفر رسید.

گارد ملی آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اجازه ترامپ به گارد ملی آمریکا برای مقابله با کرونا

دانشگاه جان هاپکینز تا بامداد 24 ماه مارس (سه‌شنبه) تعداد کلی مبتلایان به کووید - 19 در آمریکا را 43963 نفر اعلام کرد که نسبت به روز گذشته رشد چشمگیری داشته است. براین اساس، در 24 ساعت گذشته بیش از 10600 مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا شناسایی شده است.

ویروس کرونا در تمام ایالت‌های آمریکا گسترش یافته است و کشمکش دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در سنای آمریکا هم نتوانست بودجه مورد نیاز برای مقابله با این ویروس را به تصویب برساند.

شیوع کرونا در ایالات متحده در چند روز اخیر به‌شدت افزایش‌یافته و دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را مجبور به اعلام وضعیت اضطراری و جنگی کرده‌ است. تحلیلگران و رسانه‌ها بی‌تفاوتی ترامپ نسبت به بروز بیماری در کشورهای جهان طی هفته‌های نخست سال جاری میلادی را سبب بروز دورنمایی نگران‌کننده و وخیم برای شهروندان آمریکایی می‌دانند.

ویروس کرونا تاکنون به بیش از190 کشور جهان رسیده و دست کم 350 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. تاکنون بیش از 15 هزار نفر در کشورهای مختلف در اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала