سخنگوی ارتش یمن: عمق عربستان و امارات را هدف قرار دادیم

© REUTERS / Khaled Abdullah سخنگوی ارتش یمن: عمق عربستان و امارات را هدف قرار دادیم
سخنگوی ارتش یمن: عمق عربستان و امارات را هدف قرار دادیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری اعلام کرد: درگیری‌ ها از سال ۲۰۱۵ تاکنون در مجموع منجر به کشته‌ شدن بیش از ۱۰هزار افسر و نظامی سعودی و اماراتی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در آغاز نشستی خبری گفت: نیروهای یمنی موفق شدند با حمله وحشیانه خصمانه ائتلاف متجاوز سعودی مقابله کنند.

وی افزود: مردم یمن و قبایل مختلف به اتخاذ اقدامات لازم برای تضمین موفقیت مقابله با تجاوز عربستان کمک کردند. سریع اعلام کرد، ائتلاف متجاوز سعودی تا 14 مارس جاری بیش از 257 هزار حمله هوایی به یمن انجام داده است.

بورل: از درخواست ایران برای دریافت وام حمایت می‌ کنیم - اسپوتنیک ایران
بورل: از درخواست ایران برای دریافت وام حمایت می‌ کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در سال پنجم تجاوز عربستان 6657 حمله هوایی انجام دادند که از این تعداد 1225 حمله طی سه ماه گذشته صورت گرفته است.

وی با اشاره به خسارت‌های سنگین دشمن در طول پنج سال تجاوز به یمن از جمله عربستان گفت: درگیری‌ها از سال 2015 میلادی تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 10 هزار افسر و نظامی سعودی و اماراتی شده است.

وی تعداد کشته‌های عربستان در این جنگ را  بیش از چهار هزار نفر اعلام و تأکید کرد که در این جنگ بیش از 4200 افسر و نظامی سعودی کشته شدند.

یحیی سریع شمار کشته‌های اماراتی را بیش از آمار رسمی مقامات این کشور دانست و گفت: بیش از 1240 نظامی اماراتی کشته و یا زخمی شدند که ابوظبی تنها به 120 تن از آنها اعتراف کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان به متجاوزان هشدار داد: ششمین سال مقاومت یمنی‌ها سرسختانه‌تر و دردناک‌تر برای دشمن نسبت به سال‌های گذشته خواهد بود.‎

26 مارس سال جاری (ششم فروردین 99) پنجمین سال تجاوز سعودی اماراتی به یمن در سایه سکوت جامعه جهانی نسبت به جنایت‌های جنگی و انسانی ضد ملت یمن، به پایان می‌رسد و وارد ششمین سال این جنگ نابرابر می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала