آزمایش موشک های جدید هدایت شده تاکتیکی توسط کره شمالی

© REUTERS / KCNA آزمایش موشک های جدید هدایت شده تاکتیکی توسط کره شمالی
آزمایش موشک های جدید هدایت شده تاکتیکی توسط کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی دست به آزمایش موشک های جدید هدایت شونده تاکتیکی زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری مرکزی کره شمالی، رهبر کره شمالی در آزمایش موشک های هدایت شونده جدید تاکتیکی حضور یافت که باید تغییراتی "اساسی" در استراتژی دفاعی این کشور ایجاد کند.

شلیک موشک های بالستیک کره شمالی به سوی ژاپن - اسپوتنیک ایران
شلیک موشک های بالستیک کره شمالی به سوی ژاپن

پیش از این گزارش شده بود که کره شمالی در روز شنبه دو موشک از منطقه شهرستان سونگچون در استان پیونگان شمالی شلیک کرده بود. ارتش کره جنوبی اظهار داشت که اینها موشک های برد کوتاه بوده اند. بیشینه برد موشک ها تقریباً 410 کیلومتر، و ارتفاع پروازی تقریباً 50 کیلومتر بود. این سومین پرتاب موشک های کره شمالی در سال 2020 است، نمونه های قبلی در 2 و 9 مارس در طی تمرینات توپخانه انجام شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی "هدف از شلیک موشک ها این است كه بار دیگر ویژگی های تاكتیكی و قدرت سیستم تسلیحات جدیدی كه به یگانهای نظامی کره شمالی تحویل داده می شود، تایید شود. "

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که در 20 مارس، کیم جونگ اون رهبری رقابتی را  در ارزیابی واحدهای بزرگ توپخانه کره شمالی در جبهه غربی رابه عهده گرفت.

روسای ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اقدامات "ناهمگون" کره شمالی را که در پرتاب موشک ها در زمان اپیدمی کرونا ویروس، محکوم کردند و خواستار "توقف فوری آنها" شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала