ارتباط هوایی بین‌المللی سوریه به دلیل اپیدمی کرونا متوقف شده است

© Sputnik / Mohammed Maaroufدمشق
دمشق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آخرین پرواز از مسکو به دمشق روز 22 ماه مارس انجام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر حمل و نقل سوریه اعلام نمود که مقامات سوریه در زمینه شیوع «همه‌گیر» ویروس کرونا، پروازهای بین‌المللی را متوقف می کند. بدین ترتیب، آخرین پرواز از مسکو به دمشق روز 22 ماه مارس انجام خواهد شد.

رسما، تا روز 21 ماه مارس، حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در سوریه به ثبت نرسیده است. مقامات سوریه جهت جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور، پروازها با تمام کشورهایی را متوقف کرد که در آنجا این ویروس به ثبت رسیدند. مرز با لبنان نیز بسته شده است. رستوران، کافه و موزه و اماکن تجمع مردم در سراسر کشور تعطیل شده‌اند.

بیانیه چهار کشور اروپایی درباره صلح سوریه - اسپوتنیک ایران
بیانیه چهار کشور اروپایی درباره صلح سوریه

سازمان بهداشت جهانی روز 11 ماه مارس شیوع ویروس کرونا را «همه‌گیر» نامید. بر طبق محاسبات دانشگاه جانز هاپکینز، شمار کل مبتلایان به کروناویروس در آمریکا از 22 هزار نفر بیشتر شده است. بر اساس این محاسبات، حدود 278 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، تعداد کل مبتلایان در جهان به 234،073 نفر رسیده است. بیشتر موارد در اروپا است (در کل 104 هزار نفر). در مجموع 9،840 نفر نیز فوت کرده اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала