مایک پنس به کرونا ویروس مبتلا شده است؟

© AP Photo / Jacquelyn Martinپنس
پنس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس جمهور آمریکا تست «کووید-19» را انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی کوتاه مدت در کاخ سفید اعلام نمود که پس از ابتلا کارمند دفتر ریاست جمهوری، تست کرونا را انجام خواهد داد.

وی در این کنفرانس گفت:« من و همسرم، کارن پنس، امروز تست کرونا را انجام خواهیم داد. من با کارمند مبتلا به این ویروس در تماس نبودم. از اینرو دلیلی برای انجام این تست وجود ندارد. اما به عنوان  هماهنگ کننده کاخ سفید در مقابله با این ویروس تصمیم گرفتم این تست را بدهم».

آغاز بحران اقتصادی آمریکا  - اسپوتنیک ایران
آغاز بحران اقتصادی آمریکا

سازمان بهداشت جهانی روز 11 ماه مارس شیوع ویروس کرونا را «همه‌گیر» نامید. بر طبق محاسبات دانشگاه جانز هاپکینز، شمار کل مبتلایان به کروناویروس در آمریکا از 22 هزار نفر بیشتر شده است. بر اساس این محاسبات، حدود 278 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، تعداد کل مبتلایان در جهان به 234،073 نفر رسیده است. بیشتر موارد در اروپا است (در کل 104 هزار نفر) . در مجموع 9،840 نفر نیز فوت کرده اند.

اما آمار دیگری نیز وجود دارد. طبق محاسبات دانشگاه آمریکایی جان هاپکینز، در کل ، تاکنون 272 هزار و 362 مورد ابتلا به کروناویروس در جهان ثبت شده است. تقریبا 88 هزار بهبود یافته و 11 310 نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала