آمریکا در پی ایجاد اتحاد نفتی با عربستان سعودی

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا در پی ایجاد اتحاد نفتی با عربستان سعودی
آمریکا در پی ایجاد اتحاد نفتی با عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌ها از برنامه ریزی ایالات متحده برای ایجاد اتحاد نفتی با عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به منابع خود می‌نویسد: مقامات وزارت انرژی ایالات متحده دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را ترغیب به همکاری با عربستان سعودی برای تثبیت قیمت نفت می‌کنند.

نماینده صنعت نفت آمریکا برای شرکت در جلسه اوپک دعوت شد  - اسپوتنیک ایران
نماینده صنعت نفت آمریکا برای شرکت در جلسه اوپک دعوت شد

حامیان این طرح به وال استریت ژورنال گفتند که چنین تصمیمی مانع از سقوط جدی قیمت نفت خواهد شد. علاوه بر این، این امر می‌تواند همکاری عربستان سعودی با روسیه را تضعیف کرده و موجب تقویت همکاری ریاض با واشنگتن شود.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: مقامات آمریکایی گزینه‌های مختلفی را برای همکاری بررسی می‌کنند. بر طبق یکی از این سناریوها، مقامات آمریکایی تولید نفت را که هم اکنون توسط بخش خصوصی کنترل می‌شود، هماهنگ نخواهند کرد، اما می‌توانند برای جلوگیری از افت قیم ، فعالانه از ذخایر سوخت ملی و مشوق‌های اقتصادی استفاده کنند. گزینه دیگری که بررسی می‌شود این است که ایالات متحده می‌تواند تضمین‌های قانونی برای فعالیت های خود در بازار نفت به عربستان سعودی ارائه دهد.

این طرح اولیه در سطح مسئولان وزارت نیرو آمریکا مورد بحث قرار می‌گیرد و هنوز توسط مقامات و کاخ سفید تصویب نشده است. فراهم کردن این قرارداد ممکن است ماه ها طول بکشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала