مطالعه موارد انتقال ویروس کرونا توسط افراد ظاهراً سالم

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر مطالعه موارد انتقال ویروس کرونا توسط افراد ظاهراً سالم
مطالعه موارد انتقال  ویروس کرونا توسط افراد ظاهراً سالم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی در حال مطالعه موارد انتقال نوع جدید ویروس کرونا (کوید ـ 19) توسط بیمارانی است که هیچگونه علایم آشکار بیماری در آنها مشاهده نمی شود اما سریع ترین انتقال کرونا از طریق تنفس ، سرفه و عطسه است.

به گزارش اسپوتنیک، طارق یازارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت ضمن بیان این مطلب گفت:" ما از احتمال انتقال کوید ـ 19 از سوی افراد بیمار قبل از بروز علائم بیماری در آنها آگاه هستیم . اطلاعات مربوط به چگونگی ابتلا  برای درک بهتر مرحله قبل از بروز علایم بیماری و نحوه انتقال ویروس در این چند مورد جمع آوری شده است."

به گفته وی ، بیشتر اوقات ویروس جدید از طریق تنفس منتقل می شود.

جنگ ما با کرونا؛ چگونه پیروز شویم؟  
 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ ما با کرونا؛ چگونه پیروز شویم؟

وی اضافه كرد: "موارد انتقال ویروس کرونا از طریق افراد فاقد علائم بیماری در بین انواع دیگر ویروس کرونا ، به ویژه بیماری تنفسی خاورمیانه بسیار نادر است. كسانی كه دارای علائم بیماری هستند ، ویروس را بسیار سریعتر از طریق سرفه گسترش می دهند."

براساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد ابتلا به نوع جدید ویروس كرونا در سراسر جهان از مرز 209 هزار نفر فراتر رفته است، بیش از 8700 نفر بر اثر این بیماری جان باختند. در شبانه روز گذشته 16556 مورد جدید از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در جهان ثبت شده است که از این تعداد فقط 58 مورد در چین بوده است. در حال جاضر تعداد کل افرادی که در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند 209839 می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала