تعطیلی تمام مساجد در ترکیه

© Photo / Owegoo.comترکیه
ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از 20 ماه مارس، تمام مساجد در ترکیه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورهای جهان، تعدادی از کشورهای اسلامی درهای مساجد را به صورت موقتی بسته و اقامه نماز را در آن تعطیل کردند.

با شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورهای جهان، تعدادی از کشورهای اسلامی از جمله الجزائر، تونس، عربستان، اردن، کویت و امارات تصمیم گرفتند به صورت موقتی مساجد را ببندند.

علی ارباش، هیئت امور دینی ترکیه نیز اعلام کرد:«نماز جماعت و جمعه در مساجد تا اطلاع ثانونی تعطیل است».

افزون بر آن، ترکیه 90 هزار مسجد خود را نیز ضدعفونی کرد. کشورهای اردن و امارات نیز اقامه نماز در مساجد را تا اطلاع ثانونی تعطیل کردند. این اقدام به این دلیل صورت گرفت که هنگام نماز، نمازگزاران می بایست در کنار هم به صورت ردیف قرار گرفته و بعد از نماز با یکدیگر دست داده و همدیگر را در آغوش می گرفتند و همین امر برای شیوع ویروس کرونا، کشورهای اسلامی را نگران کرد.

آنکارا - اسپوتنیک ایران
آیا تهران از آنکارا انتقام خواهد گرفت؟

مطابق با آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 207 هزار نفر در 166 کشور جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از 8600 نفر آنها جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. در ترکیه تعداد مبتلایان از 190 نفر فراتر رفته است. تعداد فوتی ها 3 نفر اعلام شده است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала